 |
/images/archive/gallery/244/695.jpg תחרות עיצוב בנושא מסורבות גט, מקום ראשון. עיצוב: תמר צוהר, מכללת אמונה.
עיצוב: תמר צוהר.  |
|
|
תחרות עיצוב בנושא מסורבות גט נערכה במכללת אמונה. הכרזות שעוצבו בתחרות, מבטאות את האבסורד שנוצר. יש חיה כזאת. הנה שלושת המקומות הראשונים |
|
|
 | דפדף ביהדות |  | |
מנחם רהט 20/1/2005 15:28 |
|
|
|
|
 |
כרזה ושמה "יש חיה כזאת", המתארת את סרבן הגט בדמות זאב טורף, זכתה במקום הראשון בתחרות בין תלמידות המגמה לעיצוב גרפי של המכללה האקדמית-אמונה בירושלים. את הפוסטר עיצבה הסטודנטית תמר
צוהר. במקום השני זכתה הכרזה שעיצבה אבישג דנינו, שכותרתה: "סרבן גט OUT”, ובמקום השלישי – כרזתה של ורד פרידמן ושמה "המפתח בידיים שלו". לזוכות הוענקו פרסים כספיים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
מקום שני. עיצוב: אבישג דנינו.
|
|
 |
 |
 |
 |
|
המפתח בידיים שלו
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בתחרות, נבחרו 35 פוסטרים, המבטאים בצורה חזותית, חדה וכואבת, את מצבן העגום של נשים מסורבות גט ועגונות. הכרזות הופקו על ידי סטודנטיות שנה ב' של המכללה, בהדרכת המעצב מאיר אשל. רוב הכרזות משלבות טכניקות של צילום, איור, טיפוגרפיה ועיבוד ממוחשב.
הכרזות מוצגות בתערוכה נודדת שתגיע לכל חלקי הארץ, על מנת לעודד את החברה הישראלית להוקיע את התופעה של סרבני הגט. תחנתה הראשונה היא באוניברסיטת בר אילן. בטקס פתיחת התערוכה באוניברסיטה, קראו הדוברים לבתי הדין הרבניים להיות קשובים יותר למצוקת מסורבות הגט, ולהשתמש במסגרת ההלכה בכל פתרון יצירתי שישחרר את הנשים מנתיב היסורים הזה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
מקום שלישי. עיצוב: ורד פרידמן.
|
|
 |
 |
 |
 |
|
אלפי מסורבות
|
 |
|
 |
 |
 |
|
באירוע השתתפו יו"ר 'אמונה' ליאורה מינקה, וד"ר רות הלפרין-קדרי, ראש המרכז לקידום מעמד האשה, שחברו לפרוייקט הכרזות יחד עם קואליציית 'עיקר' והמכללה האקדמית אמונה. תערוכת הכרזות היא תוצאתו של תהליך ארוך ומורכב, אותו יזמו המרכז לקידום מעמד האשה ע"ש רקמן, קואליציית 'עיקר' ו'אמונה' תנועת האשה הדתית-לאומית בישראל. הסטודנטיות-המעצבות למדו את סוגיית העגונות ומסורבות הגט על השלכותיה השונות, צפו בסרטים העוסקים בנושא ונפגשו עם מסורבות גט, וכן עם טוענות רבניות, מנהל בתי הדין הרבניים ואחרים.
בישראל חיות עשרות אלפי נשים, שהיו נתונות בעבר או שנמצאות היום במצב של סרבנות בעלים, או איומים ולחץ שלהם, שלא להעניק גט ולא לשחררן מכבלי נישואין שכשלו.
|  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
|
|