עניין של מיתוג: יחצ"ן לכל ישיבה

בעידן בו יש הצפה של ישיבות תיכוניות ואולפנות, מתנהלת מערכה של ממש על כל תלמיד. ובמלחמה זו כל האמצעים כשרים, כולל העסקתם של יועצי פרסום ואנשי יחסי ציבור

ריקי רט, מוצש | 24/1/2013 20:54 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
פתחתם לאחרונה עלון שבת ומצאתם את עצמכם מתלבטים בין נופש חלומי בפסח בכרתים לבין נופש במלון יוקרה בים המלח? זה עוד כלום לעומת המודעות המפתות על האולפנה שבה אפשר לסיים תואר ראשון בשנות הנעורים, או הישיבה הסביבתית שבה יחברו את ילדכם לטבע. במהלך נכון מנע מינהל חמ"ד ממוסדות החינוך לפרסם את עצמם עד חנוכה, אך בהינתן האות התיישבו מיטב הקופירייטרים והמעצבים הגרפיים לעצב מודעות ובאנרים שיגרמו לכם לבחור דווקא בהם.
 
החוכמה של אנשי הפרסום והשיווק היא לאתר את הייחודיות של בית הספר
החוכמה של אנשי הפרסום והשיווק היא לאתר את הייחודיות של בית הספר יח''צ


באחת המודעות נראה ראש מוסד מנגן בגיטרה לפני תלמידיו. יש גם משרדי יחסי ציבור המועסקים על ידי המוסדות, בעיקר אלו המשתייכים לרשתות החינוך הגדולות. נתקלתם בידיעה משמחת במקומון על מבצע חסד מיוחד שנערך שבאולפנה הסמוכה למקום מגוריכם, או בכתבה על מגמה מיוחדת שנפתחה בישיבה באזור? זה לא מקרי. טובי היחצנים מנסחים, מסגננים ודואגים לשווק לכם מבחר ידיעות בעיתונות המגזרית — הכל כדי לתמוך בתדמית בית הספר.

"החוכמה של אנשי הפרסום והשיווק היא לאתר את הייחודיות של בית הספר ולשווק אותו להורים", אומר איש יחסי ציבור ותיק במגזר הדתי–לאומי. "הרי בסופו של דבר בכל ישיבה הילד יסיים עם תעודת בגרות טובה יותר או פחות. אבל כל הורה מחפש לבן שלו את הטוב ביותר. ברגע שכל האופציות פתוחות, חייבים פרסום ויחסי ציבור כדי להגיע לכל אחד. ההורים היום מפונקים ולא תמיד מעוניינים לרוץ לחוגי בית, הם מעדיפים שהמידע יגיע אליהם, בין השאר באמצעות התקשורת".


"כשיש עשרות רבות של אלטרנטיבות, מי שמצליח הוא מי שממתג את עצמו בצורה יוצאת דופן ומשדר אווירה מיוחדת לילדים", הוא מוסיף. "נכון שמיתוג היא אולי מילה חדשה, אבל כבר לפני עשרים שנה היה מיתוג, בלי שקראו לו כך. הרי כולם ידעו ש'נתיב מאיר' הוא מקומם של התלמידים החרשנים, למשל".



מוסדות חינוך הפכו למעשה למוצר צריכה. מי שמפרסם יותר מצליח להגיע ליותר קליינטים?
"הפרסום והשיווק מאפשרים אולי לעשות את הבירור הראשוני, אבל אסור שאלה יחליפו את המפגש עם הצוות החינוכי ואת ההתרשמות מהצוות, מהמקום ומהאווירה. עם כל הכבוד, שום יחסי ציבור או יום כיף עם ארוחה לילדים לא יוכלו לחפות על מקום לא איכותי".

הכתבה המלאה תפורסם במגזין מוצש מבית מקור ראשון

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים