חדש בדיוטי פרי: בושם בריח אתרוג
הבושם, המופק מהפרי היקר של חג סוכות, זוכה להצלחה בעולם. הבעלים היהודי של קונצרן הבשמים: "ניחוח האתרוג מזוהה עם גן עדן"
קונצרן הבשמים 'ארקיסט' המציאה את את הבושם L'Etrog ("לאתרוג") לפני כמה שנים, והוא זכה להצלחה גדולה. לכן הושקה בקיץ האחרון גרסת המשך, 'לאתרוג אקווה', המבוססת אף היא על ניחוח פרי ההדר, מסמליו הבולטים של חג הסוכות.

בדיקת אתרוג
צילום: פלאש 90
בראש החברה עומד יהודי, מקסיקני במקורו, בשם קרלוס הובר, ארכיטקט לשעבר. לדבריו, לכל בושם יש סיפור מיוחד משלו. "הפעם הראשונה שנתקלתי באתרוג הייתה בבית הספר היסודי היהודי שלמדתי בו במקסיקו-סיטי. כשחג הסוכות הגיע לימדו אותנו על המשמעות של ארבעת המינים. העוצמה של ניחוח האתרוג הייתה בלתי נשכחת", סיפר הובר לאתר 'טיימס אוף ישראל'.
לבעלים של קונצרן הבשמים יש הסבר למשמעות של שילוב ארבעת המינים יחדיו. "המשמעות היא שכל אחד מהמינים מסמל סוג שונה של בני אדם - טובים ורעים, מחונכים ולא מחונכים. ארבעת המינים מסמלים גם חלקים שונים של גוף האדם, והאתרוג הוא הלב. כשמחברים אותם ביחד, כל סוגי האנשים מיוצגים ומבורכים על ידי א-לוהים".
באתר הקונצרן מסבירים את הרקע של הפרי, המוכר היטב ליהודים אך מוכר פחות בעולם: "במהלך תקופת מסע הצלב הראשון נכבשה דרום איטליה בידי
בושם האתרוג החדש בסדרה של החברה, שהופק כאמור לאחרונה, מוגדר על ידי החברה כמוצר ש"נפתח כמו הקרניים הראשונות של בוקר מעורפל". בחברה אומרים שמדובר בניחוח "מעט קיצי ומרענן יותר, בעל ניחוח של לבנדר, הדסים ועצים יבשים ברקע". כמו כן נאמר כי מדובר ב"ריח מזרח-תיכוני עשיר ועסיסי".
אגב, אין זו חוויה זולה להריח כמו ארבעת המינים. בושם הבסיס 'לאתרוג' עולה 165 דולרים לבקבוק של 55 מ"ל, ואילו בקבוק 100 מ"ל של 'לאתרוג אקווה' עולה 190 דולר.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg