מיהו יהודי? שאל את הערבים

המיעוט הערבי בישראל היה לשון המאזניים שהכריע בעד חוק הגיור. מצב כזה יוגדר לא רק כפשע דתי, לא רק כפשע לאומי, לא רק כפשע מוסרי, אלא גם כחילול השם. דעה

הרב שלמה אבינר | 28/10/2014 12:46 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: חוק הגיור
נפל דבר במדינתנו המתחדשת. חוק הגיור החדש התקבל בקריאה ראשונה.  ומי היה לשון המאזניים? הערבים. והם הכריעו בעד תוכנית גיור כבקשתך, הלכתי או לייט, קונסרבטיבי או רפורמי, אמיתי או מזוייף. היה צפוי מראש. כלומר המיעוט הגוי במדינתנו הוא המחליט מיהו יהודי. מצב כזה יוגדר לא רק כפשע דתי, לא רק כפשע לאומי, לא רק כפשע מוסרי, אלא גם כחילול השם.
 
צילום: מרים צחי
ועדת חוק ומשפט דנה בחוק הגיור, אתמול צילום: מרים צחי

איננו נגד ערבים. על פי ההלכה – שהוכרעה על ידי מרן הרב קוק בספרו משפט כהן ורבנו הרב צבי יהודה בספרו שיחות על ארץ ישראל – יש מקום למיעוטים בארץ, כמובן בתנאי שאינם עסוקים בעבודה זרה, או בשפיכות דמים להרגנו. אך לא יתכן שהם אלה שיכריעו בסוגיה המרכזית ביותר בחיינו: מיהו יהודי. הנכרי אשר בקרבך יעלה מעלה מעלה והוא יקבע לך מי אתה?!

ואם תשאל את המפלגה הדתית-לאומית, אשר קבלו שליחות אלהית לשמור על יהדותה של מדינתנו, למה לא הכריזו: עתה חציתם הקווים האדומים, ואנו פורשים.
הם ישיבו לך: אנו חייבים להישאר בממשלה ולהיאחז בכסא לשם שמים. כמובן, גם זה היה צפוי מראש, כמליצה הידועה: "השמים כסאי".

לכן המפלגה היקרה הזאת נקראת לחזור בתשובה, שהרי יש עוד שתי קריאות, שתי אפשרויות לסכל חוק זה, ופעמיים שלוש יפעל אלהים עם גבר. אינינו מיואשים, אנו יודעים שד' החליט לעשות ישועה לעמו, וגם דרך כל הנפילות והמשברים נגיע לחוף המבטחים. וכל פועלי האוון סופם ליפול.

אשרי מי שפועל עם אל, אשרי מי שנעשה שותף למעשה הגדול של תחית האומה בארצה על פי תורתה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

הרב שלמה אבינר

צילום: ראובן קסטרו

רב ביישוב בית אל וראש ישיבת "עטרת ירושלים", מבכירי הרבנים בציונות הדתית

לכל הטורים של הרב שלמה אבינר

עוד ב''שלמה אבינר''

פייסבוק