ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
עוברים לנוח
הדגמים החדשים של חברות ההלבשה התחתונה מבשרים על מותם של החוטיני והרומנטיקה, ומבטיחים קיץ אוורירי עם דגש על נוחות
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
יפית פרץ
30/5/2004 12:31
בגיהינום המזרח תיכוני שמנשב פה עם הגיעם של ימות הקיץ החמים, קשה לדמיין רצון גדול יותר מאשר להתפשט ולעטות רק את הנוחים והנעימים שבבגדים. כך גם בעולם התחתון. אף בחורה לא מסוגלת להרגיש סקסית, קלילה ואוורירית, כשהיא עוטה על עצמה לנג'רי תחרה מגרד, שבעיקר מהווה תומך נלהב למאבקן של בלוטות הזיעה.
 
"היום ההלבשה התחתונה מאוד חשובה לנשים בארץ‭,"‬ מבארת גלית בראון, מתאמת האופנה והמעצבת הראשית של חברת "דלתא‭."‬ "בשנים האחרונות היא הפכה להיות אופנה לכל דבר. רואים יותר כתפיות של חזיות, כי מפתחי החולצות העמיקו. התחתונים מציצים מבעד למכנסיים, כי המכנסיים נהיו נמוכים. גופיות שהיו אנדרוור הופכות להיות אאוטוור‭."‬
 
הקיץ, ללא ספק, משמש זרז אולטימטיבי לחשיפת אחוריים לכודים בתחתוני חוטיני. "ההלבשה התחתונה החלה לגלות את פניה כשהתחום החל לנכס את הטרנדים והצבעים של עולם האופנה‭,"‬ אומר ארז עמירן, מעצב הבית של "גיבור סברינה" ומורה בבית הספר לאופנה "שנקר‭."‬ "יש בזה משהו מאוד נחמד, וזה שמח. אם אתה בחור, אז זה בכלל סוג של אושר, אבל זה נחמד גם לנשים. הן יודעות שמסתכלים עליהן, והן מרגישות נחשקות וסקסיות. זה עושה רק טוב‭."‬
 
גם התרבות האמריקנית משפיעה על האורחות האופנתיות שלנו. "ההחצנה של ההלבשה התחתונה הגיעה מסצינת הראפרים‭,"‬
אומרת קרן רון, מעצבת ההלבשה התחתונה של חברת "לי קופר‭."‬ "הם הולכים עם המכנסיים למטה ומראים את התחתונים, וזה גם חלק מהקונספט הגברי שהשתלט על עולם ההלבשה התחתונה‭."‬
 
הכיצד חדרו הגברים למגירת התחתונים שלנו? ובכן, סקירה מהירה מגלה שעל אף המגמה המתרחבת העונה של החברות לייצר גזרות השואבות השראה מארון הבגדים של הזכרים שבינינו, וכן מעולם הספורט עם דגש על עולם האגרוף, הרי שבהיצע הרחב שמספקים השוק המקומי ושוק הייבוא, אפשר לאתר גם גזרות ובדים שיותר קרובים ברוחם להלבשה תחתונה נשית קלאסית. המגמה השלטת של כל החברות, מעבר לאופנה פרופר, היא שהלבשה תחתונה חייבת בראש ובראשונה להיות נוחה.
 
רוב היצרניות משתמשות בבדים רכים ונעימים על הגוף, כמו כותנה, לייקרה, סאטן ומיקרופייבר - הסיב הסינתטי שקנה לו מקום של כבוד מבחינת עמידותו והתאמתו לגוף. מבחינת הגזרות, יכולה כל אחת להתאים את זו הנוחה לה. למרבה ההפתעה, דווקא מקומו הקדוש של החוטיני, שהיה הגזרה השנייה הפופולרית אחרי תחתוני המיני הקלאסיים, נדחק לשוליים על ידי הבוקסרונים שצוברים תאוצה.
 
"עד לפני שנה הרבה נשים לא הסכימו ללכת עם שום דבר פרט לחוטיני, כולן אמרו שזה נורא נוח‭,"‬ אומר עמירן. "עכשיו זה דווקא הבוקסר, שזה מוזר, כי החוטיני הוא הכי פחות תחתון, והבוקסר הוא הכי הרבה, אבל הוא ממש דרס אותו‭."‬

תחתונים של לי קופר. כבר לא בדיוק חוטיני. צילום: יחצנות
נשל הנחש
אז מה הולך להיות לנו הקיץ? הקולקציה החדשה של חברת "טריומף" מאופיינת בצבעוניות עשירה: חציל, יין, תכלת, פטל, אינדיגו, ורוד ואפרסק. "מכיוון שההלבשה התחתונה הפכה להיות גלויה, הצבעים ועיצוב הדגמים הפכו לדומיננטיים יותר‭,"‬ אומר לוי. מעבר לצבעים מציעה החברה כתפיות נחש מעוצבות לחזיית סטרפלס, המהוות תחליף לכתפיות הסיליקון, שחלפו בשעה טובה מן העולם.
ניתן גם לאתר אביזרים, כמו חלקי מתכת בחזית החזייה, אבנים דמויות תכשיטים וגם כתפיות חבל, או מעוטרות פרחים.
 
בנוסף מציעה "טריומף" מגוון גדול של חזיות לבעלות חזה גדול, מעוצבות בדיוק כמו אחיותיהן הזעירות. קו נוסף בקולקציה, ‭,Oriental Dreams‬ מציע לנג'רי רומנטי ומפתה במיוחד בהשראת סיפורי אלף לילה ולילה, עשוי בדים עשירים ותחרות יוקרתיות. על פי לוי, ב"טריומף" אין הבחנה גילית בעיצוב הקולקציה, אלא הבחנה של קהלים וצרכים. ‭")‬טריומף" - תחתונים: ‭99-35‬ שקל, חזיות: ‭239-139‬ שקל‭.(‬
 
חברת "דלתא" חילקה את קווי ההלבשה התחתונה שלה ל‭3-‬ קבוצות עיקריות - "דלתא סיקרטס‭,"‬ מותג הלנג'רי שמכוון לנשים בגילאי 20 ומעלה, "דלתא פאנץ‭,"'‬ קו צעיר וספורטיבי המיועד לנערות ולבחורות, ו"דלתא טאץ‭,"'‬ קו התחתונים הבסיסיים, המבוסס על טכנולוגיית האל-תפר ההייטקית, המכונה "סנטוני‭."‬
 
כמו כן ניתן לדגום תחתוני בוקסר בגזרות נמוכות ורחבות, אשר דוחקים את תחתוני החוטיני ממעמדם ובוקסרונים סקסיים עשויים תחרה; מגוון של 30 חזיות, החל מחזיות לילדות ולמתבגרות, דרך חזיות פונקציונליות, חזיות במידות גדולות, חזיות מרופדות, דמויות עצם וכלה בחזיות פוש אפ עם כרית אוויר צדדית. כולן במבחר צבעים כמו פוקסיה, כתום, טורקיז, סגול, תכלת ועוד. בנוסף, ניתן לראות את השפעת הטרנד האקטיבי בליין של תחתוני בוקסינג ספורטיביים מבדי סאטן, עם פסים צדדיים וצבעים עזים. (חזיות "דלתא סיקרטס‭:"‬ החל מ‭69.90-‬ שקל; חזיות "דלתא פאנץ‭:"'‬ החל מ‭39.90-‬ שקל; תחתוני "דלתא טאץ‭:"'‬ החל מ‭36.99-‬ שקל‭.(‬
 
רשת "אינטימה‭,"‬ שבה ניתן למצוא פריטים מעוצבים של המותג עצמו לצד מותגים מיובאים, ממשיכה לדבוק גם העונה בקולקציית הלבשה תחתונה רומנטית וסקסית. גם כאן לא נפקד מקומם של צבעים והדפסים, אם כי הקולקציה בהחלט מהווה אופציה שפויה לנשים בוגרות יותר המעדיפות קווים קלאסיים. הסדרות מסווגות לפי צבעים - שחור, לבן, אדום, זהב, ורוד, כחול וירוק; מבדי סאטן, טולים מודפסים, תחרות, מיקרופייבר ולייקרות, והכל בגזרות קוקטיות ומפתות. (תחתונים: ‭159.90-19.90‬ שקל; חזיות: ‭249-89.90‬ שקל; גופיות: ‭199-49.90‬ שקל‭.(‬
 
חברת "גיבור סברינה‭,"‬ שעיקר התמחותה בעיצוב הלבשה תחתונה לצעירות, השיקה קולקציה אופיטימית בת שני קווים עיקריים: האחד פאנקי, לקהל צעיר יותר, והשני רומנטי, לנשים החפצות בלוק רך ומתפנק. "עיקר ההשפעה של הקו הפאנקי הוא מעולם ההלבשה התחתונה הגברית‭,"‬ אומר עמירן. "זה התחיל מקארי ברדשאו, שלבשה תחתוני גברים של קלווין קליין והסתובבה איתם בבית. גם בהרבה סרטים אפשר לראות נשים ביום שאחרי, שלובשות את הטי שירט של הגבר‭."‬
 
עמירן תרגם את הטרנד הקארי ברדשאואי לגזרות התואמות את הגוף הנשי, ובקולקציה הוא בא לידי ביטוי בתחתוני סבא גבריים ובגופיות צבאיות עשויות מבד ריב משולב בלייקרה. קו ה"סטריט מרקט‭,"‬ המבוסס על כותנה, מאופיין בשילוב של בדים צבעוניים וחלקים, לצד בדים בהדפסי פסים או נקודות, עם גימורים בצבעים שונים. מקומן של הנקודות, השולטות בעולמות העליונים, לא נפקד גם מהעולמות התחתונים.
 
גם "גיבור סברינה" הושפעה מעולם הספורט וניפקה תחתוני בוקסר עשויים סאטן ובעלי חגורות רחבות ותווית חיצונית בהשראת זירות האגרוף. כמו כן ניתן לאתר איפיונים מעולם הגלישה, הבאים לידי ביטוי בצבעים פלורסנטיים ובבדים של בגדי גלישה. הקו הרומנטי מתאפיין בשימוש בבדי קרפ עם גימורי תחרה, הדפסי שושנים, בוקסרונים עם כיווצים כמחווה לשנות החמישים, חזיות בלקונה וגוונים עזים כמו פוקסיה וטורקיז. (תחתונים: ‭39.90-29.90‬ שקל; חזיות: ‭89.90-59.90‬ שקל; גופיות: ‭59.90-34.90‬ שקל‭.( ‬

חזייה ותחתונים של "דלתא". צילום: יחצנות
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...