ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
אמת או חובה
נישת המתעשרים החדשים בסין מספקת שוק צומח לתעשיית המותגים, אך איתה משגשגים גם הזיופים
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
שרית פרקול, שנגחאי
27/7/2004 10:56
במרכז הקניות פלאזה 66 בשנגחאי, מקדש הצרכנות בעיר החומרנית ביותר בסין, נכנסת ניקול ג'יאנג לחנות של לואי ויטון. היא מרכיבה משקפי-שמש של כריסטיאן דיור ועונדת שעון אומגה. ג'יאנג, יזמית צעירה, היא אחת מהמתעשרים החדשים, שהפכו את סין לשוק המותגים החם ביותר.
 
הסניף הראשון של ויטון בסין נפתח במלון בבייג'ינג ב-1992, ומאז יש כבר 9. חנות של ג'ורג'יו ארמאני נפתחה בטיילת של שנגחאי באפריל, ועד 2008 מתוכננות עוד 30 חנויות. "סין היא השוק הצומח במהירות הגדולה ביותר בעולם", אומר ל
וושינגטון פוסט נציג פראדה, ג'ובאני דל וקיו. לפראדה יש כבר 10 חנויות בסין, ועד סוף השנה הבאה מתוכננות עוד 20.
 
ג'יאנג רכשה תוך חצי שעה ארנק חדש, נרתיק לדרכון ותיק עשוי בד ב-1,500 דולר. היא מוציאה מדי חודש בין 4,000 ל-6,000 דולר על פריטי מותרות. "העיצובים קלאסיים והאיכות טובה מאוד", היא מסבירה.
 
אבל במרחק רחובות ספורים משם מתקיים עולם הפוך: שוק שיאנגיאנג שוקק סחורות מזויפות. זיופים משובחים של ארנקי ויטון נמכרים ב-4 דולרים בלבד, לצד תיקי-יד של גוצ'י ופראדה - מזויפים באיכות גבוהה. לרובם מצורפות גם תעודות המעידות על מקוריותם (אף הן מזויפות, כמובן). המוכרים מוכנים לשלוח את הסחורה לבית הקונה בכל מקום בעולם.
 
נישת המתעשרים החדשים בסין הופכת לשוק משמעותי למותגי יוקרה, כפי שהיה ביפן בשנות ה-80 וה-90, אבל במקביל משגשגת תעשיית הזיופים. כמעט שלושה רבעים מכל המוצרים המזויפים שנתפסו בשנה שעברה בנמלי צרפת ואיטליה הגיעו מסין או מהונג קונג. בדיוק אותם דברים המאפשרים לסינים לשגשג - כוח עבודה זול והסתגלות מהירה לטכניקות ייצור חדישות - מאיימים על יצרני המותגים המנסים להשתלט על השוק הסיני.
 
רעיון הקניין הרוחני נחשב די מופרך בסין, ולכך יש להוסיף את השחיתות הרווחת בקרב פקידי המכס הסינים, המאפשרים לסחורה המזויפת להישלח לרחבי תבל. מוכרת במרכז שנגחאי, שמציעה חליפות של ג'ורג'יו ארמאני בפחות מ-200 דולר, הסבירה לכתב הוושינגטון פוסט, שהם נוהגים להוריד את הכפתורים ואת התוויות מהבגדים ולשלוח אותם לארצות-הברית ולאירופה. הקונה כבר יתפור אותם בחזרה.
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...