 |
פעם, בימי הבועה העליזים, היה לכל חברת סטארט-אפ קיקיונית בישראל חדר כושר מרווח ומשוכלל במרתף. אך היום רק עובדים המשתייכים לחברות או לקונצרנים גדולים יחסית - לא בהכרח מתחום ההיי-טק - יכולים להשתמש בהליכונים, באופני כושר, במשקולות ובציוד דומה במהלך שעות העבודה. בין בני המזל נמצאים עובדי פלאפון, קומברס, אינטל, אפלייד מטיריאלס, לאומי קארד ותנובה. המגמה כיום היא להתפנק מצד אחד, אבל לחסוך מצד שני - ולכן אחד מהחידושים המובילים בחברות ובארגונים שבכל זאת מעוניינים שהעובדים יפעילו את שריריהם, הוא לקיים שיעורי'ספין גו'. חברות המתמחות בתחום מגיעות למספר שעות מוגבל של פעילות אירובית, ומביאות איתן, בדרך כלל, כמה עשרות אופני ספינינג, מדריך כושר, ציוד הגברה, די-ג'יי,
משקאות אנרגיה ושאר פינוקים, והופכות את חדר האוכל של החברה - לזמן מה - לחדר כושר תוסס. השיעורים האלה מתקיימים פעמיים בשבוע במהלך 3 חודשים, והתענוג עולה להנהלה 180-120 שקל לעובד.
היתרונות ברורים: העובדים מרגישים שמישהו למעלה דואג להם, וההנהלה, מצדה, אינה צריכה להקצות מקום ולהשקיע כסף רב ברכישת ציוד כושר ובהפעלתו, בעיקר בהתחשב בעובדה שלא בטוח עד כמה הוא יהיה מבוקש בקרב העובדים אחרי תקופת ההתלהבות הראשונית. ועוד בענייני חיסכון: חברת אן.איי גרופ, המתמחה בייעוץ, הקמה והפעלה של חדרי כושר בתוך ארגונים, מייבאת באופן בלעדי לארץ ציוד של חברות ממותגות בשיטת ה-refurbished - מדובר בציוד כושר משומש מחו"ל, שמפורק לרכיביו הבסיסיים, שעוברים חידוש ושיפוץ.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
סדנת 'מכרס לבטן שטוחה'
|
 |
|
 |
 |
 |
|
הציוד מורכב שוב ומגיע כחדש לישראל. חברות המבקשות להקים חדר כושר בשטחן יכולות, לדברי יעקב אברמוב, מנהל השיווק של אן.איי גרופ, לחסוך עד 40% ממחירי השוק, ורבות אכן בוחרות לעשות זאת. כמו בחדרי הכושר המיועדים לציבור הרחב, גם את חדרי הכושר בעבודה אפשר להפוך לצינור שיווקי, כפי שקורה לאחרונה, מגלה אברמוב: "בחודשים האחרונים גילינו, שאחרי שמקימים ומפעילים חדר כושר בארגון מסוים, אפשר לפעול במסגרת של שיתופי-פעולה עם גופים עסקיים הקשורים בעולם הספורט, וכך אנחנו מוכרים באופן ישיר ומוזל לעובדים המתאמנים נעלי ספורט, שעוני דופק, ביגוד אירובי וכו' - ובעצם מעמיקים את המעורבות וההשקעה שלהם בעולם הכושר הגופני". מדיניות אחרת של הנהלות החברות היא להפתיע את העובדים באופן נקודתי בתחום הכושר הגופני. כמו בכל מערכת יחסים, אחרי זמן-מה צריך להשקיע בקשר ולרענן אותו, ולכן גם אם במקום העבודה פועל חדר כושר, כדאי לשלב בפעילות תכנים חדשים. לחברות שעוסקות בתחום הזה בישראל יש שפע של רעיונות לסדנאות שיפתיעו את העובדים, כמו סדנת'מכרס לבטן שטוחה', שכוללת אימון אינטנסיבי לשרירי הבטן, על-ידי מאמן מקצועי, או ארגון תחרות'המתאמן המתמיד' בקרב עובדי החברה. סדנה עולה 150-30 שקל לעובד, ואפשר תמיד גם להשקיע יותר. festy@maariv.co.il |  |  |  |  | |
|