ראשי > סטייליסימו > אופנה > כתבה
בארכיון האתר
ואף מילה על דודי בלסר
איתי יעקב מבסוט כמעט עד הגג מהבשורה הגברית של קסטרו לחורף הקרוב
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
איתי יעקב
18/8/2004 12:52
אם רוב הפריטים, שהופיעו אמש בתצוגה של "קסטרו מן" באולם האנגר 11 שבנמל ת"א, יופיעו על קולבי החנויות וישווקו (גם אם במהדורה
מוגבלת) בכל רחבי הארץ, דיינו. מפגן הראווה שהציגה החברה היה עבורי יותר מאשר תצוגה טובה, כי אם פיצוי נאות על
הפיאסקו שנחלה תצוגת הנשים, בדיוק לפני שבועיים.
 
אני נדרש לנושא הופעת הפריטים בחנויות, כי מפרזנטציה שנערכה לי בחברה בתחילת השבוע, מסתבר שחלק מהפריטים היפים ביותר שהוצגו לפניי לא ימצאו את דרכם אל הקהל הרחב. זאת בגלל ספק במסחריותם או ביכולתם לצלוח את צ'קפוינט השיק של מעריצי המותג. במושגים כלכליים, ייתכן שהנושא רגיש ולא כדאי כלכלית, אלא שחברה שלא מסתכנת (בכל תחום שהוא, לאו דווקא אופנה) ומשחררת נצרות שיק לציבור, לא ירחק היום ותשעמם אפילו את עצמה.
 
אבל למרות הכל, "קסטרו מן" התעלתה על עצמה אמש והגישה את אחת מהקולקציות היותר טובות שלה. לא היה שם ניסיון לחשוף פריטים שאין באפשרותה לייצר, או לפנות לציבור צרכנים שלא קיים במחוזותינו. להפך. כל ייצוג גברי בישראל - החל מחוטבי עצים בכליל שבגליל ועד לילדי "קלאב וואנה-בי שירזי", יכלו לסמן לעצמם לפחות מספר פריטים איתם ימשיכו הלאה. אפילו אני, שהדבר היחיד של "קסטרו מן" שיש לי בארון הוא הקטלוג, ודאי אחרוג ממנהגי העונה ואחמוד מספר ז'קטים חביבים שנצפו במצאי.

צילום: אבי ולדמן
עונה על הצרכים
דיוויזיית המעצבים של קסטרו מן – שגיב גלעם, ניבי ברקר ואסף ביטון, השכילו להבין העונה את צרכיו של הגבר המקומי וציידו אותו באוסף סריגים מפתה, בעיקר צמוד על מבנה הגוף. גם מעילי סקי מצוידים בכובע ענוד פרווה שוגרו למסלול, אם כי אינטרפרטציה שלהם, ומוצלחת יותר, כבר הוצגה בחורף הקודם של החברה.
 
בהמשך עלו על הבמה ארסנל דגמ"חים עם כיסים בזווית א-סימטרית מבדים משובצים וג'ינס, שהחצינו מראה אורבני על גבול המעונב ויתאימו יותר לגברים בעלי דיסוננס לבוש פורמלי. כמו כן, אוסף מעילי הצמר היה טוב ברובו, אם כי דווקא הז'קטים בעלי הכפתורים הכפולים לא ממש הצליחו לייצר תחושה של שייכות לכל המתרחש על המסלול.
 
הליין הספורטיבי לא חידש מאומה מהמצאי בחנויות ורשתות האופנה המקומיות, אם כי היה מדויק, סקסי והכי חשוב - העניק תחושה של נוחות. שווה להתעכב על חולצת פוטר לבנה ללא שרוול, שמגיעה מצוידת קפושון, כמו גם על אוסף העליוניות בכחול רויאל ומכנסי הניילון מט בגוונים בוהקים של ורוד פוקסיה, צהוב זרחני, אדום ושחור.

המעידה היחידה של התצוגה הייתה קו ה"City", שמתיימר להגיש קו נובו-אלגנטי ומיושב. מצפייה מקרוב בפרזנטציה, בהחלט ניתן להבחין בהשקעה בבדים ובגזרות, אם כי בתצוגה הלכה ההשקעה לאיבוד. אולי בגלל חוסר כריזמה ששידרו הבגדים, אולי סתם בגלל צבעוניות אפרפרה שלא זכתה לנקודות צבע.

צילום: אבי ולדמן
חזרה למסלול
נדמה כי לאחר עזיבתו של יוסי קצב, שחלש לצד שגיב גלעם על צוות מעצבי הגברים מיומו הראשון של המותג ועד לפני כשנה, מעדה החברה קמעה עד אתמול. גם הבחירה להיעזר במעצבים הגרפים זוהר גבאי ונדב ברקן בעיצוב ההדפסים למותג ואיורי אופנה של אירה גולדמן הסופר-סופר-כשרונית, מעידים כי ב"קסטרו מן" החליטו להחזיר עטרה ליושנה ולהראות למתחרים האדיבים שלהם ("כאוס" ו"רנואר מן") מהיכן נושם הבד.
 
כפי שציינתי בתחילה, רצוי ש"קסטרו מן" תעניק לעצמה רשות לסיכונים קטנים, כמו החדרת ז'קטים מקטיפה, חגורות ייחודיות וכו'. צעד זה ימנף אותה בהשוואה למתחרים ויחשוף בפניה קהלים חדשים, שלא פונים לרשת מסיבות של מסחור יתר וחוסר אינדיבידואליזם, אך בעיקר יוכיח לכל המלעיזים באשר הם, וביניהם אנוכי, ש"קסטרו מן" היא מותג אופנה לגברים, ולא סתם חברת בגדים.
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...








אופנה
כלה להשגה: קייט מוס לאייג'נט פרובוקטור  
הרשת החברתית של עולם האופנה  
המותג הלוהט של העונה החמה  
עוד...