 |
/images/archive/gallery/634/991.jpg אגס ותמר.
צילום: דודי ארדון  |
|
|
עינת אגסי ותמר הראל - קליין נפגשו לפני כמעט תשע שנים ומאז הן מעצבות ויוצרות תכשיטים יחד |
|
|
 | דפדף בסטייל |  |
|
איתי יעקב 14/11/2006 8:20 |
|
|
|
|
 |
עינת אגסי ותמר הראל – קליין, שעומדות מאחורי המותג "אגס ותמר", יוצרות בחנות הבית שלהן בנווה צדק שבתל אביב כבר כמעט תשע שנים. אגסי, בוגרת מחלקת צורפות בבצלאל, והראל - קליין, בוגרת המדרשה לאמנות שברמת השרון, נפגשו לראשונה במרכז "אומנית" שביפו ומאז הן עובדות ויוצרות יחד.
תהליך היצירה שלהן מלווה בחיפוש אחר חיבורים מעניינים בין חומרים, כשההשראה ליצירה מושפעת מתכשיטים קדומים ועתיקים ושילוב בין חדש
לישן. עבודתן מתמקדת בעיקר בחומרים ראשוניים ולא מעובדים, מתוך רצון להשאיר את טביעת האצבע של החומר בתכשיט המוגמר.
סגנון התכשיטים פשוט ונקי, והן יוצרות אותם בעבודת יד בכסף ובזהב (22K, 18K, 14K, ובעיקר 24K), ובשילוב אבני חן, מטבעות ואבנים עתיקות. החנות - סטודיו היא החלל שבו מתבצע תהליך העבודה מתחילתו ועד סופו: מהמפגש הראשוני עם חומרי הגלם ועד לחשיפת התכשיטים בחלל התצוגה. ראיון זוגי.
1. אתן יוצרות יחד קרוב לתשע שנים. איך שומרים על זוגיות יציבה? "חלק מההצלחה של המקום הוא אנחנו. אנחנו מגיעות מאהבה גדולה למקצוע וחברות טובה. יש פרגון רב בינינו, ואם יש חיכוכים פה ושם, אנחנו פותרות אותם וממשיכות הלאה. הסוד הוא שאנחנו מבינות אחת את השנייה גם ללא מילים".
2. מה ההשראה שלכן לקולקציה הנוכחית? "אנחנו מוציאות שלוש - ארבע קולקציות בשנה, ובמקביל ממשיכות לייצר פריטים קלאסיים שלנו; כמו טבעות חישוק בנות 5 - 7 חוליות שיש בהן סוג של משחק".
3. אתן מוצאת שתהליך העיצוב מרתק יותר מן התוצאה הסופית? "אנחנו נהנות מהתהליך, מהיצירה, המשחק וההתחלה, אבל לפעמים יש בתהליך גם מידת אכזבה. זה קורה כי אנחנו תמיד מפנטזות ומתרגשות מהתהליך, אבל התוצאה הסופית לא מספקת. במקרה כזה אנחנו ממשיכות את החיפוש, כי הוא מאוד חשוב עבורנו כיוצרות".
4. תכשיט חובה עונתי: "שרשרת עור עם לולאות או מטבעות זהב במראה אקלקטי ולא אחיד".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
עינת אגסי ותמר הראל - קליין. צילום: יחסי ציבור
| /images/archive/gallery/634/989.jpg  |
|
|
 |
 |
 |
 |
|
בבית רק עגילים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
5. תכשיט חובה לכל החיים: "עגילי זהב קטנים וצמודים לתנוך. אצלנו, למשל, יש עגילי מסמר עשויים זהב טהור. הם מאוד פשוטים ונראים כמו מסמרים קטנים".
6. מעצב מוערך מכל הזמנים: "אנחנו מעריכות מאוד את המותג היפני 'קום דה גרסון', ואת השימוש של המעצבת ריי קאווקובו בחומר. יש שם משהו מאוד אמיתי וכנה".
7. מעצב ישראלי מוערך: "מעצבת האופנה רוני בר. העבודה שלה מחוברת למקום ממנו היא מגיעה (קיבוץ, א.י) והבגדים מעבירים פשוטים וראשוניים, אך עם זאת מעוצבים".
8. אילו תכשיטים אתן נוהגות לענוד בשעות העבודה? "לכל אחת מאיתנו יש טבעת זרת. לעינת עם מטבע ולתמר עם חישוק. זה תכשיט נוח וקלאסי".
9. ואילו תכשיטים אתו נוהגות לענוד בבית? "מורידות הכל, חוץ מעגילים".
10. את מי הייתן רוצה לקשט בתכשיט? "אין מישהי ספציפית. כל אחת שתגיע לסטודיו ותתחבר לפריטים מוזמנת מבחינתנו".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
תכשיט של "אגס ותמר". צילום: דודי ארדון
| /images/archive/gallery/634/993.jpg  |
|
|
 |
 |
 |
 |
|
עזבו אותן מדיזנגוף
|
 |
|
 |
 |
 |
|
11. ואת מי לא? "מישהי ששמה הרבה טבעות על הידיים. זה תמיד נראה נורא, חסר ייחודיות".
12. חנות בצפון דיזנגוף - חלומו או סיוטו של כל מעצב? עינת: "לא יודעות אם סיוט, אבל אנחנו מעדיפות את נווה צדק. התלבטנו פעם אם לפתוח חנות בדיזנגוף, אבל הכל שם מאוד רועש".
תמר: "משהו באופי של נווה צדק מתאים לנו. כשפתחנו כאן את הסטודיו, לפני שמונה שנים, השכונה היתה קטנה ומינורית. וצפון דיזנגוף הוא הניגוד של זה – חנויות גדולות עם עוצמה לצד הרבה חנויות לבגדי כלה, שאנחנו סולדות מהן".
13. מה היתה העבודה הראשונה שלכן בעיצוב תכשיטים? "עגילי המסמר שלנו".
14. מה היתה הפנטזיה שלכן כשהקמתן את העסק? "שזה יהיה קודם כל מקום שנוכל לעבוד בו, מקום נעים שאנשים יוכלו גם לבקר בו ולהתרשם מהעיצובים. אנחנו רוצות להישאר קטנות ללא סניפים נוספים, למרות שאנחנו חולמות על חנות בחו"ל".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
עגילים של "אגס ותמר". צילום: דודי ארדון
| /images/archive/gallery/634/995.jpg  |
|
|
 |
 |
 |
 |
|
רוצות לעבוד ב"קום דה גרסון"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
15. האם אתן מאמינות בדרך נכונה או שגויה לענוד תכשיטים? "למרות שאין נכון או לא נכון, אנחנו ממליצות לענוד טבעת אחת בלבד על היד. עם עגילים ושרשראות זה יותר משוחרר, אבל אנחנו ממליצות להתמקד בתכשיט אחד, כדי לא ליצור 'תחרות' בין התכשיטים".
16. מיהו עבורכן קורבן אופנה? "מי שהולך לפי טרנדים אופנתיים או מה משכתיבים במגזינים. לא כדאי לאמץ כל דבר, אלא להתחבר על פי האופי האישי בלבד".
17. לו יכולתן לבחור לעבוד במותג אופנה מוביל בעולם, במי הייתן בוחרות? "בקום דה גרסון".
18. נקודת השיא בחייכן:
"פתיחת הסטודיו שלנו".
19. נקודת השפל בחייכן: "בניהול עסק יש גם צדדים פחות נעימים, כמו חשבונות, כספים וכדומה".
20. אומרים שיצירה מגיעה ממקום של כאב. גם באופנה? "אצלנו זה מגיע ממקום של חוויות טובות שחווים במשך היום - החיים והיכולת לשבת מרוכז מול חומר, וההנאה שכרוכה בעבודה משותפת". |  |  |  |  | |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|