מהפכה בג'ימייל: שדרוג חדש ישפר את הצפייה בתמונות
בזכות אלגוריתם שפיתחה גוגל, נפח התמונות שיגיעו במייל יקטן, אך האיכות תיראה טובה יותר בעיני הצופה. בנוסף, יהיה ניתן להעביר סרטונים ישר מהמייל לנגן מיוחד - בלי להוריד אותם לפני
המהפכה החדשה של גוגל: במקביל לשדרוג של נגן היוטיוב של חברת גוגל, הודיעה ענקית החיפוש כי היא משדרגת גם את תיבת הדואר שלה. בזכות השדרוג, משתמשים שיקבלו מעכשיו סרטונים לא יצטרכו עוד להוריד אותם למחשב, אלא יוכלו להעביר את הסרטונים לנגן מיוחד, ישר מתוך המייל.שדרוג נוסף במייל שחשפה חברת גוגל השבוע, הוא האפשרות להקטין את קבצי התמונות שלה בצורה שזרימת המיילים תהיה חלקה יותר, וזאת בלי לפגוע באיכות התמונות.

משתמשים שיקבלו מעכשיו סרטונים לא יצטרכו עוד להוריד אותם למחשב אלא הם יוכלו להעביר את הסרטונים לנגן מיוחד ישר מתוך המייל. ג'ימייל
האלגוריתם החדש של החברה מאפשר את כיווץ התמונות נקרא ״guɛtsli״, והוא מקודד את התמונות תוך הקטנתן ב-35 אחוז נפח פחות מהאפשרויות שקיימות כיום בשוק.
איך זה קורה בפועל? האלגוריתם החדש יודע להוריד קטעי מידע מהתמונה במקומות שבהם המוח לא שם לב לכך. מנגד, הוא יודע לזהות את האזורים שחשובים בתפיסת המוח שלנו, ודואג לשמור שם את הפרטים הנדרשים כדי שהתמונה תהיה אפילו איכותית וטבעית יותר מבחינת ראיית הצופה.
כך ניתן ליצור הסחה לעין האנושית כשהתמונה שאנו מקבלים נראית איכותית יותר, טבעית יותר ופחות מפוקסלת, כשלמעשה אין בה באמת יותר פרטים. לפי החברה, החיסרון המרכזי היחידי של המקודד החדש הוא זמן הפעילות הארוך שלו יחסית וזאת בשל השימוש באלגוריתמים מתוחכמים ומשוכללים. אולם בחברה טוענים שמדובר ברווח מבחינת התוצאה הסופית.
יש לציין כי בניגוד למרבית הפורמטים החדשים של הצפנה אותם מקדמת גוגל, ואשר מחייבים שינוי בצד הלקוח, מקודד ה-JPEG החדש מציע תאימות מלאה לשלל המפענחים והקוראים, כך שיהיה ניתן להשתמש בו כבר עכשיו בכל רחבי הרשת.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg