רובוטים במקום מוכרים? הקונים לא מתלהבים

מחקר של חברת UPS בנושא הרגלי קנייה מצא כי 58 אחוז מהקונים מסרבים לקבל שירות מרובוטים. לצד זאת, המחקר מצביע על עלייה תלולה ברכישות מאתרי קניות מקוונים ובאמצעות הטלפונים החכמים

אסף גולן | 15/6/2017 13:55
תגיות: מדע וטכנולוגיה,מחשבים,חידושים והמצאות
האם העתיד שייך לרובוטים? לכאורה, מבחינה תעשייתית התשובה חיובית. רובוטים אינם מתעייפים, הם מדויקים יותר וגם לא מצריכים הפרשות לביטוח הלאומי ולפנסיה. אולם מתברר שלא כל מה שנוח לתעשייה נוח באותה מידה לציבור הקונים.

מחקר שביצעה לאחרונה חברת השליחויות העולמית UPS מצא כי למרות הקדימה והפיתוחים הטכנולוגיים, אנחנו עדיין לא מוכנים לשירותי מכירות הניתנים בתיווך רובוטים.
 
אילוסטרציה: שאטרסטוק
36 אחוז מהקונים לא מרגישים בנוח לתקשר עם רובוטים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

לפי המחקר, 58 אחוז מהקונים מעדיפים אינטראקציה אנושית בחנויות המסורתיות על פני אינטראקציה עם רובוטים. מבין הנשאלים, 51 אחוז לא מעוניינים בשירות של רובוטים בשלל החשש שייגזלו מקומות עבודה ו-36 אחוז אינם מרגישים בנוח לתקשר עם רובוטים.

אך לצד ההסתייגות ממוכרים ממוכנים, הצריכה בחנויות המקוונות דווקא הולכת וצוברת תאוצה. 85 מהקונים באתרי הקניות המקוונות הביעו שביעות רצון מתהליך הרכישה, לעומת 65 אחוז שהביעו שביעות רצון מהקנייה בחנות הפיזית.
  
אילוסטרציה: שאטרסטוק
48 אחוז מהקונים נעזרים בטלפון החכם בתהליך הרכישה. אילוסטרציה: שאטרסטוק

כצפוי, הפקטור העיקרי בקנייה המקוונת הוא המחיר. 81 אחוז מהקונים ברשת ציינו כי המחיר הוא הגורם המרכזי בעת חיפוש ורכישת מוצר אונליין. 79 אחוז ציינו כי עלויות השילוח משפיעות על ההחלטה אם לקנות מוצר או לא ו-75 אחוז העידו כי פירוט מורחב על המוצר מהווה גורם חשוב לפני קנייתו.

גם הרכישה באמצעות הסמארטפון הופכת זמינה ונפוצה יותר – 48 אחוז מסך הקונים נעזרים בטלפון החכם בתהליך הרכישה. מדובר בעלייה של 4 אחוז ביחס לשנת 2016. עם זאת, 39 אחוז מהנשאלים אינם מוכנים לבצע קניות דרך הטלפונים החכמים מחשש לבעיות אבטחה, ו-32 אחוז חוששים לפרטיות ברכישה דרך הנייד.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים