חוקרים גילו: כך הובילו המצרים את אבני הפירמידה

עד ימי הביניים נחשבה הפירמידה האדירה בגיזה למבנה מעשה אנוש הגדול ביותר בנמצא. פפירוס שנמצא כעת וגם תעלה שהתגלתה באזור גיזה חשפו אור על מערכת ההובלה האדירה לאתר הבנייה

סוכנויות הידיעות | 25/9/2017 14:54
תגיות: פירמידה, מצרים, תגלית מדעית, המזרח התיכון,בעולם
אחד בלבד מתוך שבעה פלאי העולם העתיק עדיין קיים כיום – הפירמידה העתיקה בגיזה, שנבנתה לפני 2,600 שנה כקברו של הפרעון ח'ופו. הפירמידה העתיקה, הנחשבת גם כיום לפלא הנדסי יוצא דופן, אמנם מתפוררת אך עדיין מצליחה למשוך מבקרים רבים מכל העולם בכל שנה.
 
אי פי
פירמידות בגיזה אי פי

הפירמידה, שגובהה יותר ממאה מטרים, נחשבה עד לימי הביניים כמבנה האנושי הגדול ביותר, ורבים התפלאו כיצד הצליחו המצרים הקדמונים להעביר לבני גיר וגרניט במשקל של 2.5 טונות כל אחת ממרחק של 800 קילומטרים לאתר הבנייה שלה.

כעת אולי נפתרה התעלומה: לפי דיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, פפירוס עתיק שנחשף לציבור לפני כשנה מספק רמז לתשובה, אך יחד עם ספינה טקסית עתיקה ותעלות מים שנחשפו גם הן – נראה שהתמונה השלמה גלויה לעינינו.

בסך הכול, כך עולה מהממצאים הארכיאולוגיים, העבירו עבדים ועובדים מיומנים כ-170 אלף טונות של אבני גיר על פני הנילוס בספינות עץ, והללו הוחזקו על הספינות בחבלים. מערכת ייחודית של תעלות חיברה את המחצבות לבסיס הפירמידות עצמן, במרחק של מטרים ספורים מהמקום שבו הן היו אמורות לשכון.

מרר, שהיה משגיח על ארבעים עובדים מיומנים במצרים של אותה עת, רשם בפפירוס שהתגלה כעת בנמל ואדי אל-ג'רף כיצד התבצעה העבודה. ביומן שחיבר הוא תיאר את העמל הסיזיפי של הטענת האבנים, כיצד נחפרה התעלה ואיך הוטו אליה המים.

גילויה של תעלה במישור גיזה עצמו פתר את השאלה האחרונה: כיצד הועברו האבנים הגדולות לבסיס הפירמידות. צוות של ארכיאולוגים שהיה אחראי על התגלית הציג אותה בתוכנית של ערוץ 4 הבריטי, ובין השאר היה אחראי על שחזור אחת הספינות העתיקות.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים