פיתוח ישראלי: מכונית חשמלית מתקפלת תוצג בשבוע הבא

במסגרת ועידת ראש הממשלה החמישית לתחליפי דלקים ותחבורה, יוצג בשבוע הבא אבטיפוס של רכב חשמלי חדשני, שלפני שהוא נכנס לחנייה הוא מתכווץ ומתקפל לרוחב של אופנוע

אסף גולן | 26/10/2017 10:51
תגיות: טכנולוגיה,מכונית חשמלית,מכונית מתקפלת
הכירו את 'City Transformer' - מכונית שמתקפלת לגודל של אופנוע, שאמורה להתגבר על אתגרי החנייה בערים עמוסות. מדובר בפיתוח של ד"ר אסף פורמוזה, מהמחלקה להנדסת תעשיה וניהול בשנקר. המיזם זכה בשנה שעברה בתחרות העסקים היצירתיים המקומית, ובשבוע הבא יוצג אבטיפוס של הרכב במסגרת ועידת ראש הממשלה החמישית בנושאי תחליפי דלקים ותחבורה חכמה, שתתחיל ב-1 לנובמבר.

המכונית המתקפלת (תדמית)

 


ד"ר פורמוזה יצר יחד עם צוותו מכונית מתקפלת, במטרה להתגבר על האתגר של חיפוש חניה המתאימה לרכב, אתגר שמוכר לכל מי שחי ונמצא בערים גדולות וצפופות. המכונית שיצר היא בעלת יכולת קיפול, ובמצב נהיגה - רוחב הסרנים שלה זהה לרוחב הסרנים של מכונית רגילה. המכונית מעניקה בטיחות גבוהה לנוהג בה, אך כשהיא עוברת ל"מצב חנייה", רוחב הסרנים שלה קטן באופן משמעותי, והמכונית תופסת מקום חניה של אופנוע.

במכונית יש מקום לנהג ולנוסע, עם תא מטען קטן. המכונית מצוידת בכל אמצעי הבטיחות והנוחיות המודרניים, ובמערכת הנעה חשמלית. היא קלה מאוד ביחס לרכב רגיל, בעלת טווח של 150 קילומטר, ומתוכננת בהתאם לתקינה האירופאית שמיועדת לייצר קטגוריית ביניים בין מכוניות לאופנועים. אודי מרידור, קצין החדשנות הראשי בחברה,  אמר כי למכונית החדשה יש רק 1,000 חלקים, בניגוד לג-30 אלף חלקים שקיימים ברכבים רגילים, וציין כי עלות הנסיעה בה ל-100 קילומטרים היא אירו אחד בלבד".

בעתיד תהיה גם מכונית משפחתית

המכונית הנוכחית מתוכננת להגיע למהירות של 90 קמ"ש ותעבור ממצב חנייה למהירות של 30 קמ"ש בעת תחילת הנסיעה. היא תהיה בנויה מאלומיניום ותשקול, ללא סוללת החשמל שלה, 450 קילוגרם. אולם החברה לא מתכננת רק מכונית ל-2 נוסעים אלא היא גם מתכננת מכונית משפחתית שתציע שלושה מושבים למבוגרים ושני מושבים לילדים. היא גם תכלול תוכנות שיתקשרו בין הרכב לסביבה שלו בערים חכמות, וכן יכולות אוטונומיות גבוהות יחסית שיכללו בלימה והאצה מבוקרות.
 
צילום: צילום מסך
אב טיפוס של מכונית מתקפלת צילום: צילום מסך

מרידור ציין כי "המטרה הסופית היא ליצור מודל שהוא אוטונומי לחלוטין. יש לנו יתרון תחרותי כי אנחנו יכולים לשלב טכנולוגיות ממש מהר ולשתף פעולה עם פתרונות של חברות אחרות כאשר הטכנולוגיה מוכנה". לדברי המפתחים, יתרון נוסף של המכונית המתקפלת הוא הצורך בתחזוקה נמוכה של הרכב, דבר שיהפוך אותו לאטרקטיבי עבור ציי רכב.

ועידת ראש הממשלה החמישית בנושאי תחליפי דלקים ותחבורה חכמה, תתקיים בין התאריכים 31.10-01.11 בתיאטרון הבימה בתל אביב. הועידה מציגה את מיקומה המוביל של ישראל בעולם, עם השתתפות בכירים רבים בתחום התחבורה העולמי. בין השמות שכבר אישרו הגעתם לכנס: ד"ר זאנג ווינסונג - סגן נשיא בחברת Didi, ערן סנדאוהס – סגן נשיא בחברת DELPHI, שחר וייזר – מייסד ו-CEO בחברת Gett ונוספים. במהלך הועידה יתקיימו הרצאות ודיונים בנושאים הבוערים בתחום התחבורה החכמה, עולם הרכב והאנרגיה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים