הכיבוש הושלם: 93% מהישראלים קונים באינטרנט

מחקר של eBay שנערך לקראת ימי ההוזלות והשופינג ההמוני הבינלאומיים של 2017 חושף: כמעט כל הציבור הישראלי קנה באינטרנט במהלך השנה האחרונה

אסף גולן | 2/11/2017 12:17
על פי מחקר של ענקית המכירות הרשתית, רוב הצרכנים הישראלים ( 77% ) מתכננים לבצע קניות בחגי הקניות המרוכזים (נובמבר-דצמבר). 57% מהצרכנים הישראלים הקונים באינטרנט נמנעים מלהזמין מוצרים שעלותם מעל מ-75 דולר בגלל תקרת המס. 91% מהצרכנים הישראלים הקונים באינטרנט רוכשים באתרים בינלאומיים, ו-17% בלבד באתרים ישראלים.

הבוקר (ה') חשפה חברת eBay נתוני מחקר חדש שנערך החודש, בישראל,  לקראת חגי השופינג הבינלאומיים. המחקר בחן את הרגלי הקניה באינטרנט בכלל ובמהלך "חגי הקניות" המרוכזים בפרט, בקרב ישראלים.

עיקרי הנתונים:
95%  מהישראלים הקונים באינטרנט מכירים לפחות את אחד מחגי הקניות הבינלאומיים כאשר 77% בהחלט מתכננים לבצע קניות  חגי הקניות  הקרובים. היום המוכר ביותר בקרב הישראלים הוא הבלאק פריידי (94%), לאחריו יום הרווקים הסיני 67%,  סייבר מאנדיי  61%  ו-Thanksgiving Day עם 63%. 50%  מהציבור הישראלי קנו לפחות באחד מימי הקניות הללו, כשהיום השכיח ביותר לקניות הוא הבלאק פריידי ( 45%).
 
יח''צ
שיעור חדירת הקניות באינטרנט בארץ יח''צ

חתך הגילאים של הקונים
הקניה בחגי הקניות מאפיינת יותר את גילאי 18-44, ויורדת בגילאי 45 ומעלה – כך עולה מהניתוח הדמוגרפי של הנסקרים. בקרב המודעים לחגי הקניות, הסיבות העיקריות שצויינו לכדאיות הקניות בימים אלה, הן העובדה שמדובר בקניה משתלמת :מחירים זולים (48%), הנחות (28%), מבצעים (26%).

הפריטים הפופולריים:
בגדים/הנעלה (51%), גאדג'טים, מכשירי חשמל/סמארטפון/אייפד (43%), קוסמטיקה/בישום/איפור (12%), צעצועים (11%).

נתונים נוספים בהקשר לחגי הקניות:
פריטים מיוחדים שנרכשו במהלך ימי הקניות הללו כללו: נעלי סטן סמיט בצבע צהוב זוהר, מדפסת תלת ממד, משחקי וינטאג' שלא מוכרים בארץ, צעצוע ארנבת מקורי אנגלי, לוח שחמט עתיק ועוד.
 
יח''צ
סוגי המוצרים שנקנים ברשת יח''צ

כ-77% מהנסקרים מתכננים לקנות בימים האלה כאשר 38% מהם יודעים בדיוק מה רוצים לקנות ו- 39% מתכוונים לחפש ולמצוא.

כמה זמן מקדישים לתכנון הקנייה ? בקרב אלו שתכננו את הקניה, התכנון ארך מספר ימים (56%)   ואצל חלקם בין שבוע לשבועיים (24%).

מודעות לחוק המגביל את הקניה ל-75 דולר: 74% מהציבור הישראלי הקונה באינטרנט מכיר את החוק המגביל את הקניה באינטרנט (ללא מס) לסכום של 75 דולר, ורובו ( 57% ) נמנע מלהזמין באינטרנט בסכום גבוה מזה.
הרגלי הקניה באינטרנט

93% מכלל הציבור הישראלי קנה באינטרנט בשנה האחרונה.

בקרב אלו שקנו באינטרנט, 24% נוהגים לקנות לפחות פעם בשבוע, 48% לפחות פעם בחודש, והיתר בתדירות נמוכה יותר.

הקטגוריות השכיחות ביותר לקניה באינטרנט הן: אופנה, ביגוד והנעלה (57%) חופשות (55%) גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומשחקי מחשב (54%) וכרטיסים לקולנוע/תיאטרון (53%)
 
יח''צ
תדירות הרכישות ברשת יח''צ

קטגוריות ששיעור החדירה שלהן נמוך יותר הן הזמנת מזון בטייק אווי (42%) ואקססוריז לבית (39%)
במהלך 3 השנים האחרונות: נרשמה מגמת עליה בהזמנות משלוחים ב-Take Away ובקניות של סופר. נרשמה מגמת ירידה בקניית כרטיסים לקולנוע ובקניית מוסיקה וספרים באמצעות האינטרנט.

המחקר נערך על ידי מכון המחקר BRUMMER.DIKMAN עבור eBay ישראל והשתתפו בו 610 נשים וגברים מרחבי הארץ בגילאי  18-70 , המבצעים קניות באינטרנט ומהווים מדגם כלל ארצי מייצג .
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים