 |
"המגמות בתעשייה יוצרות פוטנציאל גדול עבור מכתשים אגן", כך אומר שלמה ינאי, מנכ"ל מכתשים אגן, הפורס בפני הציבור את התוכנית האסטרטגית של החברה לחמש השנים הבאות. בסופה של אותה תוכנית, בשנת 2008, צפויה מכתשים אגן להפוך לחברה עם הכנסות של 1.8 מיליארד דולר ורווח של כ-180 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של מעל ל-50% בהשוואה להכנסות של כ-1.2 מיליארד דולר כיום, וגידול של כ-75% בהשוואה לרווח של 103 מיליון דולר בשנת 2003. לדברי ינאי מדובר בתוכנית ויעדים שמרניים. "יש לנו אמון ביכולתנו לעמוד ביעדי התוכנית", הוא מסכם. על רקע זה אומר דני בירן, יו"ר מכתשים ונשיא כור, כי החברה ממשיכה לבחון הנפקת מכתשים בבורסות בחו"ל. בנוסף הוא מציין, "אין לכור תוכנית לרדת באחזקה במכתשים באופן מהותי". אין זה ארוע שגרתי, בטח לא בשוק הישראלי, שחברה פורסת בפני הציבור את תוכנית החומש שלה. מהלך זה של מכתשים, המפתחת קוטלי עשבים וחרקים, מציב אותה בשורה אחת עם חברות דוגמת טבע, המשמשת מודל להצלחה, ניהול נכון ושקיפות. "חשוב לתת לציבור תמונה שתראה לאן אנו הולכים ושתספק רקע והסבר למהלכים שלנו" אומר ינאי. התוכנית והתחזיות של מכתשים מבוססים על ההתפתחויות הצפויות בשוק החקלאי בעולם. "אנו מזהים ביקוש גובר בשנים הקרובות למוצרים חקלאיים בעולם בעקבות עלייה ברמת החיים בעולם, בעיקר בהודו וסין" אומר ינאי. "עליה ברמת החיים מביאה לצריכה גבוהה יותר של מזון, בעיקר בשר, מה שמביא לעליה בביקוש לתוצאת חקלאית (בעיקר גרעינים מזון החיות). זו הסיבה לכך שמחירי הסויה נמצאים כיום בשיא. לדברי ינאי היקפו הכספי של השוק אליו פונה מכתשים הוא כ-20 מיליארד דולר, מתוך 27 מיליארד דולר - היקף שוק האגרוכימיה העולמי. על מנת לנצל את הפוטנציאל הקיים בשוק מתכננת מכתשים להמשיך במדיניות הרכישות שלה. לדברי ינאי בכוונת החברה להמשיך ולרכוש חברות להפצת מוצרים וכן להרחיב את סל המוצרים שלה בדרך של רכישות. כל זאת תוך דגש על מיקוד פעילות החברה במדינות יציבות ומפותחות (מערב אירופה, ארה"ב וכד') כך ש-75%-70% מההכנסות ינבעו ממדינות אלה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|