 |
"רשתות השיווק, אולי חוץ מיוניברס, מרוויחות מדמי הפיקדון על חשבון הצרכנים". כך טוענים יצרני משקאות בעקבות הפרסום אתמול במעריב על כך שהרשתות דורשות מהיצרנים לאסוף את מיכלי המשקה הריקים שלהם ומאיימות להפסיק למכור משקאות, אם לא יעשו כך. בנוסף, הרשתות דורשות לפרק את תאגיד המיחזור, אל"ה. "דמי הפיקדון היום הם חלק ממחיר הבקבוק שאותו משלמת לי הרשת. הרשת גוזרת את הרווח שלה מהמחיר, כולל דמי הפיקדון, כך שלמעשה הציבור משלם הרבה יותר מ-25 אגורות לבקבוק". כך אומר דוד זיו, מנכ"ל יקבי כרמל למעריב. יו"ר ארגוני הסוחרים בישראל, אברהם בירנבאום, אמר בעקבות הפרסום במעריב, כי זה אבסורד שרשתות השיווק מבקשות לפרק את תאגיד המיחזור אל"ה, משום שהרשתות הן שביקשו להקימו, עם חקיקת חוק הפיקדון. רשת שופרסל סירבה להגיב. גם תאגיד אל"ה תוקף את הרשתות, וטוען כי הן פועלות בניגוד לחוק, משום שהן מערימות קשיים בהשבת דמי פיקדון ללקוחות. תאגיד אל"ה טוען, שהרשתות מגבילות את כמות המיכלים להחזר, משביתות פעילות של מכונות איסוף ומגבילות ההחזרים לשעות וימים מיוחדים. "תאגיד אל"ה מעמיד מכספו לרשות הרשתות והמרכולים הגדולים כ-100 מכונות לאיסוף מיכלים. הרשתות פטורות מאחריות על אחזקת המכונות ותפעולן ולמרות זאת, הן קוראות דרור לעצמן להשבית ולא לתפעל אותן באופן מכוון", אומר דורון קדמיאל, מנכ"ל תאגיד אל"ה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|