 |
/images/archive/gallery/138/545.jpg ספינה בנמל
אדי ישראל  |
|
בנמלים עדיין שובתים - מחכים לחתימת ההסכם |
|
הצדדים, שהגיעו לפשרה בבוקר, קבעו לחזור למו"מ. האוצר הסכים לדחות את חיקוק חוק לשינוי מבני ב- 120 יום. רכלבסקי: "המשימה היא לחזור למו"מ אמיתי ומזורז ליישום הרפורמה וגיבוש הסכמי עבודה קבוציים" |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
גיל חורב 5/8/2004 8:19 |
|
|
|
|
 |
משרד האוצר וההסתדרות הגיעו הבוקר לפשרה בנושא המחלוקת המורכבת בנמלי ישראל. השביתה, שארכה כמעט חודש ימים, צפויה להסתיים בקרוב. בשלב זה עובדי הנמלים טרם חזרו לעבודה, וזאת בצל הנימוק שעד אשר לא ייחתם ההסכם, העבודה לא תחודש. עם זאת בהסתדרות מצינים בתוקף כי עובדי הנמלים חזרו לעבודה, בהתאם להסכם הפשרה. על פי הפשרה הוחלט כי עובדי הנמלים חזרו בהם מדרישתם לבטל את הרפורמה המתוכננת בנמלי ישראל, רפורמה הכוללת את הפרטתם של הנמלים בחיפה, אשדוד ואילת, והפיכתם לחברות שיתחרו זו בזו. כמו כן חזרו בהם העובדים מהדרישה לשמר את המונופול של הנמלים ולשעבד את ניכסיהם. בתמורה הסכימו באוצר לדחות חיקוק החוק שצפוי ליישם את השינוי המבני בנמלי ישראל, זאת ב- 120 יום. כמו כן הוחלט כי תוקם קרן של עד 150 מיליון שקל לאבטחת זכויות העובדים. בתוך כך תורה ההסתדרות לעובדי הנמלים לחזור מייד לעבודה מלאה, זאת לאחר שבמשך יותר משלושה שבועות, נתנו עובדי הנמלים תפוקה של 25%. יצויין כי השביתה בנמלים התקיימה למרות העובדה שבית הדין לעבודה נתן הוראה מפורשת להפסיקה. לדברי יובל רכלבסקי, הממונה על השכר באוצר, "המשימה עתה היא להיכנס למו"מ אמיתי ומזורז ליישום הרפורמה בנמלים וגיבוש הסכמי העבודה הקיבוציים עם ההסתדרות. הסכמים שיעגנו בין השאר הסדרי פרישה, ביטחון סוציאלי וייצוב מערכת יחסי העבודה בחברות הנמל החדשות". השביתה בנמלים היא הארוכה ביותר בתולדות המדינה. על פי ההערכות של תעשינים הקף נזקיה מגיע לכ- 4.5 מיליארד שקל, זאת מבלי לקחת בחשבון את הנזק התדמיתי שיש לישראל בעולם. נכון להיום מחכות עשרות ספינות לפריקה, בהןסחורה הנאמדת בשווי של 4 מיליארד שקל. "המשק נותר פצוע ושותת דם. הוא ספג מהלומה שיקשה להתאושש ממנה. המגזר העסקי הפסיד 4.8 מיליארד שקלים ותימנע יצירתם של 25 אלף מקומות עבודה חדשים - בשל השביתה שהייתה בנמלים", כך אמר היום, עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים בעקבות החתימה לסיום השביתה בנמלים. "ההסכם שנחתם עם עובדי הנמלים מהווה אות קלון למערכות השלטון והחוק בישראל. הוא מצביע על כך שהממשלה לא לקחה אחריות ולא נערכה עם תכנית חלופית שתמנע את נזקי השביתה בנמלים ותאפשר חיסול המצור הכלכלי שהוטל על המשק הישראלי". כך אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין בעקבות חתימת החוזה לסיום השביתה והוסיף, "העובדה שהעובדים הפרו צווים של בית המשפט בלי שנתנו דין וחשבון על מעשיהם יצרה תקדים חמור ושלילי שעלול בעתיד לפורר את אושיות המערכות המשפטיות בישראל".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|