ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
לאומי יפצה לקוחות על "שירות כלאחר יד" שקיבלו במסחר באופציות במט"ח
בית-המשפט: "מוסד בנקאי חב ללקוחותיו ידע בסיסי ומיומנות, תוך מיקסום האינטרסים שלהם"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
אייל מרקוס
9/8/2004 9:44
"מוסד בנקאי הנותן שירותים בשוק ההון ובניירות-ערך, חב ללקוחותיו ידע בסיסי ומיומנות הדרושים לביצוע העיסקאות ברמה סבירה, תוך מיקסום האינטרסים של הלקוחות, הנותנים בו אמון רב", כך ציינה ביום חמישי האחרון השופטת רות שטרנברג-אליעז בפסק-דין שבו העבירה ביקורת קשה על התנהלותו של בנק לאומי בעסקיו מול לקוח.
 
ז'אן קלוד מולר, איש עסקים בלגי, ותיאודור יפה, איש עסקים ישראלי, הגישו ב-1998 תביעה בסך של 1.13 מיליון שקל נגד לאומי, בגין נזקים שנגרמו להם, לטענתם, בעת שקיבלו שירות בנקאי במסגרת המסחר באופציות במט"ח.
 
לאומי, מצדו, טען כי יש לחייב את החברה הפנמית פוראקסטרה ואת הסוחר במט"ח מטעמה, אהוד כהן, שניהלו את חשבון ההשקעות של התובעים. בכתב התביעה ייחסו התובעים ללאומי הפסדים שנגרמו להם מאי-ביצוע הוראות ב-1998, במקביל טענו כי עובדי חדר העיסקאות התרשלו, ולא פעלו במהירות לביצוע ההוראות.
 
"במקרה שבפנינו, לא מדובר בסיטואציה כלכלית מסובכת, הדורשת פתרונות מתוחכמים. מדובר בהפעלת ידע בסיסי, הדרוש לביצוע עיסקה, בשוק המתאפיין בסיכון גבוה, תוך זמן קצר יחסית", ציינה השופטת, וקבעה כי השירות שניתן לחברה ביום ההוראה בוצע כלאחר יד.
 
השופטת קבעה כי רו"ח ייחשב את הנזק שנגרם לתובעים, ופסקה כי הבנק ישלם להם 50 אלף שקל הוצאות המשפט.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...