 |
/images/archive/gallery/112/100.jpg עמיר פרץ יור ההסתדרות
אלי דסה  |
|
פרץ: "ביבי סוגר את האונברסיטאות בפני המגזרים החלשים" |
|
יו"ר ההסתדרות עמיר פרץ ממשיך לתקוף את תקציב 2005 ומציין כי משמעות העלאת עלות השכ"ל באונברסיטאות הינה נעילת שעריהן בפני אוכלוסיות חלשות. "הפערים החברתיים יונצחו לדורות" |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
טל פמסון 10/8/2004 14:39 |
|
|
|
|
 |
יו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ הודיע הבוקר כי יאבק נגד הרס ההשכלה הגבוהה וסגירת האוניברסיטאות בפני מעמד הביניים והאוכלוסיות החלשות. "אולי כדי להסוות את הפגיעה האנושה להשכלה הגבוהה בישראל, בחרו באוצר להסתיר אותה במעמקי הפרק העוסק ב 'צמצום המגזר הציבורי'". לדבריו, בעמוד 77 לתכנית שפרסם האוצר בראשית השבוע, נקבע כי יבוטלו כל ההנחות שניתנו במהלך חמש השנים האחרונות בשכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה. "המשמעות: העלאת שכר הלימוד לתואר ראשון ב 23% , ולתואר שני ב 20%". כידוע, במהלך השנים האחרונות התקיימו מספר מאבקי סטודנטים חריפים נגד שכר הלימוד הגבוהה במוסדות להשכלה גבוהה. המאבק הגדול ביותר היה בתקופה בה נתניהו כיהן כראש ממשלה. מאבק זה זכה לתמיכת ההסתדרות וכלל שביתת רעב אשר הסתיימה ב "פיצות המפורסמות של שרה נתניהו". בעקבות המאבקים הללו הוקמה ועדת וינוגרד אשר קבעה כי שכר הלימוד ירד בהדרגה. ע"פ תכנית האוצר יחזור שכר הלימוד לערכים הריאליים שהיו נהוגים בשנת הלימודים תשס"א, דהיינו כל ההנחות שהושגו יבוטלו. בדברי ההסבר, האוצר מנמק את החלטתו להעלות את שכר הלימוד בכך שהסטודנטים הם "בעלי פוטנציאל השתכרות גבוה מהממוצע במשק". ח"כ עמיר פרץ אמר הבוקר כי "הגזירה תגרום לכך שמבחן ההכנסה יחליף את המבחן הפסיכומטרי בכניסה לאוניברסיטאות וכי בשערי המוסדות להשכלה גבוהה יוצבו שלטים: הכניסה לעשירים בלבד". לדבריו, אלפי סטודנטים יאלצו להפסיק את לימודיהם והפערים החברתיים בישראל יונצחו לדורות. זהו חלק מתוכנית נתניהו ליצירת 2 מדינות לשני עמים, מדינה לעניים ומדינה לעשירים".
פרץ התייחס גם לאפשרות כי מדובר בתרגיל פוליטי, ב "עז" אשר הוכנסה לספר התקציב כדי לדון עם אנשי שינוי על הוצאתה, וכדי לגרום להם לוותר על דרישתם להפחתה נוספת בשכר הלימוד.
פרץ: "לא יתכן כי בתקופת ההרשמה ללימודים, ישחק שר האוצר את משחקיו הפוליטיים על גבם של הסטודנטים אשר נאבקים על כל שקל כדי להצליח להגיע למצוינות מחד, ולעמוד בהוצאות הגבוהות מאידך".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|