ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
חברות הספנות הזרות מסרבות לבטל "מס" שהן גובות על ההמתנה
חברות הספנות גובות את ההיטל בגלל זמן ההמתנה הארוך בנמל אשדוד
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
ליאור ברון
22/9/2004 8:32
בעקבות השביתה במשק אתמול, מסרבות חברות הספנות הזרות לבטל את ההיטל שהן גובות על מעבר סחורות דרך נמל אשדוד - כך נודע למעריב. מדובר בחברות הספנות החברות בתאגיד EMTA, הפועל בקווים שבין ישראל למדינות מערב אירופה.
 
חברות הספנות גובות את ההיטל בגלל זמן ההמתנה הארוך בנמל אשדוד. ההיטל, המכונה "היטל צפיפות", הוא בגובה של כ-7%, ומוטל הן על היבוא והן על היצוא. איגוד המשתמשים בהובלה ימית, בראשות היו"ר אייל מלמוד, פנה לאחרונה לנציגי התאגיד בבקשה לבטל את ההיטל שקבעו על פריקת מטענים בנמל אשדוד, אולם הבקשה נדחתה.
 
חברות הספנות טענו כי הן אינן רואות סיכוי לשינוי העיכובים וההמתנות הנגרמים בנמל אשדוד. אתמול היתה אמורה להיערך פגישה בנושא בין מנהל נמל אשדוד, שאול רותם, לנציגי חברות הספנות,אך היא בוטלה בשל השביתה.גורמים בענף הספנות אומרים כי החלטת חברות הספנות נובעת מהשביתות בנמלים. היטל הצפיפות נקבע על-ידי חברות הספנות עוד בתחילת 2002, כפיצוי על נזקי השביתה.
 
ההיטל מהווה מס נוסף על היבואנים והיצואנים, ומקשה על כושר התחרות של חברות ישראליות. באיגוד המשתמשים בנמלים ניסו מספר פעמים להביא לביטול ההיטל, אך בינתיים ללא הועיל. התלונות על רמת השירות בנמל אשדוד אינן חדשות. בשנה האחרונה ניכרת מגמה של הסטת מטענים מנמל אשדוד לנמל חיפה. ברשות הנמלים קיוו כי פתיחת נמל היובל באשדוד, המהווה הרחבה לנמל הקיים, תשפר את השירות ותקצר את ההמתנה, אולם הפעלת הנמל החדש מתעכבת בשל מחלוקת עם הוועד לגבי תוספות שכר.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...