 |
הנהלת החברה לישראל מעכבת את אישור הביצוע של עיסקת צים - בגלל דרישות רשות ניירות ערך להבהרות נוספות בנוגע לתנאי העיסקה ולמתכונת ביצועה - כך נודע למעריב. חודשיים לאחר שהעיסקה אושרה על-ידי דירקטוריון החברה לישראל, עדיין
לא זומנה האסיפה הכללית של בעלי המניות שתאשר את ביצועה. כפי שנחשף במעריב לפני כחודשיים, צים אמורה לרכוש ולחכור 12 אוניות באמצעות איש העסקים סמי עופר, בעל השליטה בחברה, בהיקף של 820 מיליון דולר.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
עיסקת בעלי עניין גדולה
|
 |
|
 |
 |
 |
|
מכיוון שמדובר בעיסקת בעלי העניין הגדולה ביותר בישראל, רשות ניירות ערך, בראשות משה טרי, דורשת הבהרות לגבי מתכונת העיסקה, מדוע היא מבוצעת בדרך של החכרה, האם ישולמו עמלות לסמי עופר ומה היקפן. המגעים מתנהלים בין רשות ניירות ערך לבין יוסי רוזן, מנכ"ל החברה לישראל. החברה לישראל, המחזיקה ב-98% ממניות צים, סבורה כי העיסקה חיונית מאין כמותה לביצוע תוכנית ההצטיידות של החברה לשנים הקרובות. בצים מדגישים, כי העיסקה מתבצעת בתנאים מצוינים לחברה. גורמים בענף הספנות הבינלאומי הביעו בשבועות האחרונים את נכונותם לשלם לצים מיליוני דולרים תמורת נכונותה לצאת מהעיסקה ולאפשר להם לרכוש את האוניות. על-פי ההערכות, לבנק לאומי (המחזיק ב-20% ממניות החברה לישראל) יותר להשתתף באסיפה, והוא לא ייחשב לצורך העניין "כצד קשור". אודי אנגל, יו"ר צים, מסר למעריב כי הוא מעריך שהמגעים עם הרשות יסתיימו השבוע, וכי בתוך ימים אחדים ניתן יהיה לזמן אסיפה כללית לאישור העיסקה. לדבריו "העיסקה מהווה'בוננזה' לחברת צים, ואני לא רוצה אפילו לחשוב על האפשרות שהיא לא תצא אל הפועל ". |  |  |  |  | |
|