ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
מנכ"ל ישראייר: האיסור לטיסות סדירות חורץ את גורל ישראייר
תוקפת את שטרית: השר אוסר עלינו להתחרות בשוק הטיסות הסדירות אך מתיר לאל על להפעיל טיסות שכר
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
עמי אטינגר
1/10/2004 8:21
החלטת שר התחבורה שלא לאפשר לחברת התעופה ישראייר להפעיל טיסות סדירות ליעדים שונים, ובראשם ניו-יורק, או לחלופין למנוע מאל על להפעיל טיסות שכר, חורצת את גורל החברה שלא להמשיך ולהתקיים - כך טוענת סבינה בירן, מנכ"ל ישראייר. ישראייר מעוניינת להתחיל כבר בדצמבר בהפעלת טיסות סדירות לניו-יורק.
 
במכתב חריף ששלחה לשר התחבורה, מאיר שטרית, טוענת בירן כי כל הליך הפרטתה של אל על החל בחטא לעניין התחרות, וכי "הממשלה קיבלה החלטה אומללה לתת לאל על מונופולין על מרביתם המכריע של הקווים הסדירים לתקופת זמן בלתי מוגבלת". בירן טוענת כי בניגוד לאיסור על התחרות בטיסות הסדירות,לאל על יש אפשרות להתחרות בתחום טיסות השכר, באמצעות החברה-הבת סאן-דור, שאותה מכנה בירן "פיקציה תעופתית": "נוצר על כן מצב שלקבוצה המובילה מותר לשחק בכל השוק, ולנו, כ'אנדרדוג', מותר לשחק רק בחצי ממנו".
 
אודי זוהר, ראש מינהל התעופה האזרחית, אומר כי "הבקשות של ישראייר להפעלת טיסות סדירות לניו-יורק וטיסות שכר לבנגקוק התקבלו במינהל התעופה האזרחית, והן נדונו. בימים הקרובים תוגש ההמלצה שלנו בעניין לשר התחבורה, והוא יחליט כיצד לפעול". דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר בתגובה כי "הבקשה טרם נבחנה במשרד התחבורה, והיא תידון לאחר סיום הליך הפרטת אל על".
 
יואב לוי, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, טוען כי דוח של מינהל התעופה הישראלי קבע ששוק התעופה בישראל הינו שוק תחרותי ומשוכלל. "אל על הוכיחה בשנתיים האחרונות כי היא יודעת להתמודד בשוק הישראלי,שבו נוספות מדי חודש חברות תעופה זרות וחברות שכר. הלקוח הישראלי מעדיף לטוס באל על למרות ההיצע ההולך וגובר של אלטרנטיבות ".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...