 |
נבלם השיפור היחסי במוסר התשלומים לעסקים היצרניים הקטנים. כך עולה מסקר אשראי לחודש אוקטובר 2004, שנערך על ידי התאחדות המלאכה והתעשייה. על פי הסקר, ימי הפיגור בתשלומי הלקוחות ליצרנים נותרו גם באוקטובר ברמה של 35 יום לעומת הממוצע במשק שהוא 7 ימים (על פי נתוני BDI, בי.די.איי). נתון זה משקף למעשה בלימה במגמת השיפור היחסי במוסר התשלומים לעסקים הקטנים. מגמת השיפור נבעה עד כה מגידול במספר כלל העסקים במשק העומדים בהתחייבותיהם כלפי העסקים הקטנים. זמן הפיגור העודף בתשלומי הלקוחות לעסקים הקטנים עמד בחודש אוקטובר ברמה של 28 יום. עוד עולה מנתוני הסקר כי תקופת האשראי הממוצעת בפועל הניתנת במגזר העסקים הקטנים גדלה באוקטובר ביום אחד והגיעה ל-121 יום. זאת בהשוואה לתקופת אשראי בפועל של 95 יום בכלל המשק. לדברי ברוך שניר, מהתאחדות המלאכה והתעשייה, "רמה זו של אשראי ללקוחות מעידה על שיפור מסוים ברמת הפעילות בחלק מהעסקים, המאפשר להם להיענות לדרישת הלקוחות ולהגדיל את ימי האשראי הניתנים להם באופן מבוקר וסלקטיבי". ביחס לחודש אוקטובר אשתקד, קטנו ימי האשראי הניתנים בהסכמה ללקוחות על-ידי יצרניים קטנים ב-2 ימים. "נתון זה משקף צמצום מתון במסגרת האשראי כלפי מרבית הלקוחות בשנה האחרונה", אמר שניר.
|
 |
 |
 |
 |
|
|