 |
היוזמה להקמת נתיבי אגרה נוספים בכניסות לתל-אביב צוברת תאוצה. כחצי שנה בלבד לאחר פרסום המכרז הראשון להקמת נתיב אגרה בכניסה לתל-אביב, מנתב"ג לנתיבי איילון, פרסם השבוע משרד התחבורה מכרז ליזמים, בבקשה לקבלת הצעות לתכנון נתיבי אגרה נוספים בכניסות לתל-אביב, כך נודע למעריב. עוד נודע כי במשרדי האוצר והתחבורה הוחלט להאיץ את תכנון נתיבי האגרה הנוספים בכניסות לתל-אביב, לנוכח העובדה שבמהלך 2005 יפוג תוקף החוק המאפשר כיום הכרזה על כביש כנתיב אגרה. עדיין לא ברור אם החוק יוארך, והעניין נמצא כיום בבדיקה של משרד המשפטים. על-פי התוכנית, התחבורה הציבורית תוכל לעבור ללא תשלום בנתיב האגרה, כאשר לגבי רכבים פרטיים התעריף ישתנה בהתאם לשעות העומס. נתיבי האגרה החדשים באזור תל-אביב מתוכננים, כאמור, לקום באזור כביש גהה מכיוון דרום, באזור כביש החוף מכיוון צפון ובאזור כביש חוצה שומרון (מס' 5) ככניסה נוספת ממזרח. על-פי מחקר שביצעו החברות נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) ונתיבי איילון בשנת 2001, מדי יום נכנסים לאזור מטרופולין תלאביב כ-670 אלף איש בכ-320 אלף כלי רכב, מתוכם כ-58% מגיעים ממזרח (כביש 1), 22% מדרום (כביש 4, גהה ), ו-20% מכיוון צפון (כביש 2, החוף ). לפי הערכות בענף התחבורה, מאז שבוצע המחקר גדלה כמות כלי הרכב הנכנסת לתל-אביב ב-20%-15%. בחירת היזם שיקים את הפרויקט צפויה להסתיים עד הרבעון השלישי של 2005. עד עתה פורסם רק מכרז אחד להקמת נתיב אגרה בכניסה לתלאביב, מנתב"ג עד הכניסה לנתיבי איילון, ואותו מנהלת חברת חוצה ישראל.
|
 |
 |
 |
 |
|
|