 |
למרות ששיעור האבטלה במשק מתקרב ל-11%, ולמרות התדמית השרמנטית לה זוכים המוסכניקים בעקבות ביצועיו של אסי כהןבסדרה "אהבה זה כואב" ב ערוץ 10, מתברר כי בענף הרכב בישראל זקוקים מיידית לכ-2,000 עובדים חדשים. מנכ"ל איגוד יבואני הרכב, ראובן אבן, מסר למעריב כי "הענף סובל ממחסור של ממש בידיים עובדות - מחסור שהולך ומחמיר ככל שהמכוניות הופכות ליותר משוכללות". אבן אומר כי "במוסכים של האיגוד חסרים כ-2,000 עובדים". הביקוש הגבוה ביותר הוא למכונאים עם הכשרה גם באלקטרוניקה, ולפחחים המיומנים במתכות מורכבות. אבן מבטיח כי השכר לעובדים בענף נע בין 5,000 ל-9,000 שקל בחודש. אבל גם השכר לא מצליח לפתות עובדים חדשים להיקלט בענף. לדברי אבן, מרבית העובדים שמגיעים למוסכים בעקבות קורסי הכשרה של משרד התמ"ת - נושרים לאחר תקופה קצרה. "הם הולכים לקורסי רכב, כמו לקורסים אחרים, רק כדי להאריך את תקופת הזכאות לדמי אבטלה בחצי שנה - התקופה שבה נערך הקורס", מסביר אבן. להערכתו, רק אחוזים ספורים מבוגרי הקורסים נשארים בסופו של דבר לעבוד בתחום. אבן מתהדר,עם זאת,כי 90% מבוגרי הקורסים שהעביר האיגוד עצמו, יחד עם הסוכנות היהודית, לעולים חדשים - נקלטו במוסכים. באחרונה נפתחו מסלולים דומים, ביוזמה משותפת של מכללות וגופים הזקוקים לידיים עובדות. כך, למשל, משתפת מכללת עתיד פעולה עם חברת דן בהכשרת נהגי אוטובוס: דן מממנת את הקורסים ומתחייבת לקלוט את העובדים בסיומם, ואילו העובדים מתחייבים ל-24 חודשי עבודה בדן - אחרת יישאו בעצמם בעלויות - הנאמדות ב-7,000 שקל .
|
 |
 |
 |
 |
|
|