ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
אושר פיצול צים
שר התחבורה אישר היום את הפיצול: צים ישראל וצים בינ"ל, שתוחזק ע"י החברה לישראל. יו"ר צים: "הפיצול הוא חלק בלתי נפרד מההפרטה"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
ליאור ברון
7/12/2004 18:37
בישיבה שהתקיימה היום אישר שר התחבורה, מאיר שטרית, את בקשת חברת הספנות צים לפצל אותה לשתי חברות נפרדות - צים ישראל וצים בינ"ל. האישור שנתן שר התחבורה לפיצול צים הוא פורמלי, ומותנה בכך שצים תעמוד בקיומם של מספר תנאים. בפועל, לא צפויים כרגע שינויים באופן פעילות צים.
 
כתנאי לפיצול, החברה תחויב להחזיק את חברת "צים ישראל" כעסק חי במשך 10 שנים לפחות. כמו כן,  צים ישראל מחויבת להחזיק 16 אוניות לפחות בשנת 2005 ו-11 אוניות לפחות עד שנת 2005, ונאסר עליה למכור יותר מאוניה אחת בשנה.
 
במקביל, תגיש צים למדינה פירוט מלא של הקווים והאוניות שיעברו לצים ישראל ושל אלה שיעברו לצים הבינלאומית. כמו כן, מחייבת המדינה את צים ישראל להכין תוכנית תפעול לאוניות לטווח ארוך, ולהכשיר קציני ים ישראלים. מניית הזהב של המדינה תהיה בידי צים ישראל, זאת על מנת להבטיח את שמירת האינטרסים של המדינה בשעת חירום.
 
פיצול צים הוא מהלך אסטרטגי עבור החברה לישראל, שכן למעלה מ-85% מפעילות צים היא בקווים בינלאומיים, ורק כ-15% מהפעילות היא בקווים לישראל. לפי הערכות בענף הספנות, פיצול צים לשתי חברות עשוי לסייע לאחים עופר להכניס שותף אסטרטגי לחברה, או לחלופין להעלות את שווי החברה לצורך הנפקה עתידית בבורסה.
 
יו"ר צים, אודי אנג'ל, מסר כי החברה תעמוד בכל התנאים כפי שהתחייבה כלפי המדינה והעובדים טרם ההפרטה. "הנושא של הפיצול הוא חלק בלתי נפרד מההפרטה. לפיצול לא תהיה שום השפעה לגבי העובדים, וכל פעולה שתיעשה תהיה בתיאום מלא עמם", הדגיש אנג'ל.
 
החברה לישראל רכשה לפני כשנה את אחזקות המדינה בצים (49%) והגיע לאחזקה של כ-97% ממניות החברה. מאז נרכשה החברה ע"י החברה לישראל, נרשם זינוק ברווחים.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...