 |
מתחילת השבוע החלה זחילה א? טית במחירי המכוניות כלפי מעלה, אשר אינה מייצגת את הפיחות בשער היורו. חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו ו סיטרואן, העלתה ב-3,000-1,000 שקל את מחיריהם של מקצת הדגמים. דלק מוטורס, יבואנית מאזדה ופורד, חרגה מן הכלל ההיסטורי שלה שלפיו "לא מעלים מחירים בתקופות חגים", והעלתה את מחירי פורד "פוקו ס" ומאזדה 3 ב-4,000-3,000 שקל. מחיריהם של דגמים אחרים - כמו פורד "קונקט", מאזדה "פרמאסי" ו-MPV ופורד "טרנזיט" - הועלו ב-3,000 עד 7,000 שקל . בהיותה סמן ימני בשוק, נתנה דלק מוטורס "אור ירוק" גם ליבואנים אחרים להעלות מחירים. יונדאי, שרוכשת את מרבית מכוניותיה בדולרים, העלתה את מחיר הדגם "טוסון" בכ-4,000 שקל , ואילו סקודה העלתה את מחירי חלק מהדגמים בסכומים שבין 4,000 ל-10,000 שקל (עלייה של עד 4%). סובארו העלתה את מחירי הדגמים "אימפרזה", " לגאסי" ו"אאוטבק" ב-4,000-2,000 שקל , ואילו מיצובישי העלתה את מחירי חלק מדגמיה ב-2,000 עד 4,000 שקל . הונדה העלתה את מחיר הדגם "ג'אז" בכ-1,000 שקל, טויוטה העלתה את מחיריהם של כמה מהדגמים באלפי שקלים, פיאט העלתה את מחירי "פנדה", " פונטו" ו"דובלו" בכ-2,000 שקל, ואילו פולקסוואגן העלתה את מחירי כמה מהדגמים בכ-1,000 שקל , אולם יצאה במבצע הנחות והטבות, שלמעשה מוריד את המחיר בכמה אלפי שקלים. ככלל, הין היפני צפוי להשפיע על מחירי המכוניות בישראל הרבה יותר מהיורו, בעיקר לנוכח העובדה ששערו של הדולר נמוך כעת משמעותית משער הין, יותר מכפי שהיה לאורך ה-1.5 שנים האחרונות.
|
 |
 |
 |
 |
|
|