מכרז להקמת השדה יפורסם ב-1 במאי 2005 ובניית השדה עד 2008. במסגרת העבודה יורחב הכביש אילת-תמנע ל-4 נתיבים
דפדף בכלכלה
שמוליק שלח 8/12/2004 16:32
הקמת שדה תעופה בינלאומי חדש מתקדמת. המכרז להקמת שדה תעופה בינלאומי באילת יפורסם ב-1 במאי 2005, כך עולה מתוכנית רשות שדות התעופה שהוצגה אתמול לשר התחבורה, מאיר שטרית. שדה התעופה החדש יוקם באזור תמנע, כ-18 קילומטר צפונית לעיר אילת. עלות הקמת השדה מוערכת בכ-200-150 מיליון דולר. חלק מההשקעה ימומן באמצעות מכירת הקרקע המתפנה של נמל התעופה הישן באילת. עלות הקרקע נאמדת בכ-40 מיליון דולר.
שדה התעופה יכלול מסלול המראות ונחיתות באורך של יותר מ-3000 מטר, שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל היעדים בצפון אירופה. בשדה יהיו 8 עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים ו-9 רחבות חנייה למטוסים דוגמת הדאש 7.
בנוסף, במסגרת השלמת העבודות בשדה יורחב כביש הערבה לארבעה מסלולים, בקטע שבין תמנע לאילת. עם השלמת הכביש תמשך הנסיעה מתמנע לאילת כ- 10 דקות בלבד. כמו כן מתוכנן חיבור מסילתי מאילת ישירות לשדה התעופה בתמנע. על פי התוכנית שהוצגה לשר התחבורה ביצוע עבודות הסלילה והבנייה בשדה התעופה בתמנע יחל בתחילת שנת 2006 מתוך מגמה להשלים את בניית השדה עד סוף שנת 2008.
השר שטרית הנחה את מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר לזרז את ההליכים הנדרשים להכנת המכרז. שטרית צפוי להודיע בחודש הקרוב על החלטתו באשר לאופן המימון וההקמה של שדה התעופה. האם הוא יבנה על ידי רשות שדות התעופה או לחילופין על ידי יזם פרטי בשיטת ה-B.O.T (לפיה יזם פרטי מממן ומפעיל את השדה לתקופה של 30-20 שנה וגובה בתמורה עלות שימוש מהנוסעים).