 |
אצל הישראלים, מסתבר, הגודל קובע, והם מעדיפים את הרשתות הגדולות בכל הנוגע לקניות מזון. על-פי סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, הרשתות הגדולות אף התחזקו ומשכו אליהן 50.8% מכוח הקנייה של מוצרי מזון בישראל ב-2004 לעומת 48.2% אשתקד . יו"ר ועדת השיווק של האיגוד והמשנה למנכ"ל אסם, אברהם קרינגל, מציין כי הסופרים הגדולים של הרשתות משכו 14.2% מכוח הקנייה של מזון, גידול של יותר מ-25% לעומת 11.5% לפני כשנה. הסופרים הבינוניים משכו 3.9% מכוח הקנייה של מזון, לעומת 6.6% לפני כשנה. הסופרים השכונתיים של הרשתות משכו 2.6% לעומת 2.9% לפני כשנה. הסופרים החרדיים של הרשתות משכו 7% מכוח הקנייה של מוצרי מזון, ו-2.5% מכוח הקנייה של מזון הופנו לצרכניות החרדיות. בסך הכל הופנו 9.5% מכוח הקנייה של מזון לסופרים ולצרכניות חרדיים, בהשוואה ל-8.2% לפני כשנה. לסופרים המקומיים (הפרטיים) הופנה כוח קנייה של 10.4% לעומת 6.7% לפני כשנה. הסופרים והצרכניות הייעודיים לקהילה הרוסית משכו 5.6% מכוח הקנייה של מזון, לעומת 6.7% אשתקד . למכולות ולמינימרקטים הופנה כוח קנייה של 15.1%, לעומת 16.6% לפני כשנה. השווקים הפתוחים מושכים 9.6% מכוח הקנייה של מזון, לעומת 8.7% אשתקד ; חנויות המפעל מושכות 0.8%, בדומה לאשתקד. מקומות אחרים מושכים 5.1% מכוח הקנייה, לעומת 4.5% אשתקד. קרינגל מציין, כי משקי הבית בישראל עורכים את קניותיהם ב-3.2 נקודות מכירה בממוצע.כ-13% ממשקי הבית נוהגים לקנות בחנות אחת בלבד, כ-19% נוהגים לפזר קניות בין 5 נקודות מכירה או יותר. יו"ר ועדת השיווק באיגוד תעשיות המזון מציין, כי ככל שרמת ההכנסה גבוהה יותר, כך עולה שיעור המרכזים את קניותיהם בסופרים הענקיים. כ-38% מבעלי ההכנסה הגבוהה מרכזים את קניותיהם בסופרים הענקיים, לעומת 26% מכלל האוכלוסיה. שיעור המרכזים את קניותיהם בשווקים הפתוחים ובמכולות גבוה יותר בקרב בעלי הכנסה נמוכה מאוד- 22% מבעלי ההכנסה הנמוכה מרכזים את קניותיהם במכולות לעומת 13% מכלל האוכלוסיה. 18% מבעלי ההכנסה הנמוכה מרכזים את קניותיהם בשווקים לעומת 8% מכלל האוכלוסיה. הסקר בוצע טלפונית בקרב כ-600 מרואיינים , המהווים מדגם ארצי של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.
|
 |
 |
 |
 |
|
|