 |
ענקית התשתיות הבריטית בלפור ביטי (Balfour Beatty) מעוניינת להיכנס להשקעה בישראל. למעריב נודע כי החברה הבריטית הגישה הצעה למכרז על חשמול מסילות הרכבת בארץ. ההצעה הוגשה במשותף עם חברת לשמן-לסיכו, אחת מחברות התשתית הפרטיות הגדולות בארץ. רכבת ישראל פרסמה לפני מספר חודשים בקשה לקבלת הצעות לתכנון, הקמה ותחזוקה של מערכות חשמול לרכבת. השלב הראשון בפרויקט, שמוביל המנכ"ל יוסי מור, כולל חשמול מסילות רכבת באורך כ-300 ק"מ בין חיפה, תל-אביב, אשדוד וירושלים. היקף הפרויקט נאמד ב-1.6 מיליארד שקל, והוא אמור להסתיים עד 2008. עד כה הודיעו רק שתי חברות בינלאומיות כי בכוונתן להתמודד בפרויקט: אלסטום מצרפת בשיתוף עם אפקון תעשיות, וסימנס מגרמניה. בלפור ביטי היא חברת התשתיות השנייה בגודלה בבריטניה, וה-15 בגודלה בעולם. מחזור ההכנסות של החברה בשנת 2003 הסתכם בכ-3.7 מיליארד ליש"ט. החברה מעסיקה כיום כ-28.5 אלף עובדים בכ-29 מדינות ברחבי העולם. בלפור ביטי מתמחה בתכנון, הקמה, שדרוג ואחזקה של תשתיות תחבורה, ככבישים ורכבות. בין השאר, שדרגה ותחזקה החברה את הרכבת התחתית בלונדון, והיתה מעורבת בהקמת תעלת למאנש שבין צרפת ובריטניה. גורמים בענף התחבורה מעריכים, כי לא מן הנמנע שהחברה הבריטית תיכנס לפרויקטים נוספים בתחום התשתיות והתחבורה בישראל. פרויקט חשמול הרכבת נחשב אחד הפרויקטים הגדולים שיתבצעו בארץ בשנים הקרובות. על בסיס ההצעות שיתקבלו, אמורה רכבת ישראל לצאת עד תחילת 2005 במכרז ליזמים. מרכבת ישראל נמסר, כי אינם מוסרים מידע בנושאים מסחריים. עם זאת, הם מאשרים כי המכרז הסופי לחשמול קווי הרכבת צפוי להתפרסם בקרוב.
|
 |
 |
 |
 |
|
|