 |
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול את הרפורמה במשק הדלק ובמיסוי הדלקים. לפי הרפורמה, יועלה המס על סולר למכוניות ולחימום ב-30 אגורות מדי שנה,עד לסכום מרבי של 2.2 שקלים לליטר בינואר 2009, לעומת 68 אגורות כיום. מנגד, המס על סולר לתעשיינים יישאר 68 אגורות לליטר, ואילו המס לתחבורה הכבדה - משאיות, אוטובוסים במשקל מעל 5 טונות, וכלי ציוד הנדסי כבד כמו טרקטורים ודחפורים - יהיה 1.1 שקל לליטר, 50% פחות מהמס למשקי הבית. נהגי מוניות, מורי נהיגה ואוטובוסים זעירים ישלמו מס בגובה 1.2 שקל לליטר. ההנחות לתעשיה ולתחבורה הציבורית יינתנו באמצעות קיזוזי מס. במקביל, אגרת הטסט השנתי לרכב בעל מנוע דיזל תוזל בעשרות אחוזים, עד שתושווה לאגרת הטסט על רכב בנזין. חברי הכנסת ובעלי חברות הדלק הביעו חשש מהתפתחות שוק שחור בעקבות העלאת המס על הסולר,כיוון שעל הסולר שמועבר לרשות הפלשתינית לא מוטל מס (בלו). עקב כך, ייווצר פער עצום במחירים לצרכן, שעלול להמריץ הברחת סולר משטחי הרשות חזרה לישראל. "אני חושש משוק שחור", אמר ח"כ אברהם שוחט. "הנהגת 4 תעריפים שונים למחירי הסולר היא בעייתית", הצטרף ח"כ חיים אורון, וח"כ נסים דהן הזהיר: "ברשות הפלשתינית כולם ישלמו 68 אגורות לליטר, וזה יהיה תמריץ להחדיר את הסולר בחזרה לישראל". מנהל רשות המסים, איתן רוב, הזים את החששות: "כשגדר ההפרדה תושלם, יהיה מעבר אחד ממוחשב של סולר דרך הגדר, ואי-אפשר יהיה להבריח מכליות לישראל ".
|
 |
 |
 |
 |
|
|