ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
"התנאים למיזוג כנפיים ואל על - לא חוקיים"
אל על אינה מסכימה עם תנאי המיזוג שהתיר לה הממונה על ההגבלים עם פעילות ארקיע. הגישה ערר לבית הדין להגבלים עסקיים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
עמי אטינגר
5/1/2005 13:28
חברת אל על הגישה ערר לבית הדין להגבלים עסקיים בטענה כי התנאים שקבע דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים, למיזוג כנפיים באל על, "אינם חוקיים, מהווים חריגה מסמכות, ופוגעים בתחרות". אל על מבקשת לבטל את התנאים שקבע הממונה.
 
מחר אמורה להתקיים אסיפה כללית של בעלי מניות אל על שאמורה למנות 6 דירקטורים חדשים בדירקטוריון החברה מטעם כנפיים. ביום א' אמור הדירקטוריון החדש של החברה להתכנס ולבחור את איזי בורוביץ ליו"ר הדירקטוריון ואת תמי מוזס בורוביץ לסגניתו.
 
אמיר שרף, היועץ המשפטי ומזכיר חברת אל על, הודיע, כי אל על הגישה היום ערר לבית הדין להגבלים עסקיים, על התנאים שקבע הממונה, במסגרת החלטת המיזוג כנפיים-אל על. אל על אינה מערערת על אישור המיזוג, אלא רק על ההחלטה להתנותו בתנאים. במקביל הגישה חברת אל על בקשה לעכב את כניסתם לתוקף של התנאים. הערר הוגש באמצעות עו"ד ד"ר דוד תדמור ועורכי הדין גבע חביב וטל ארד ממשרד כספי ושות'. הוא נתמך בחוות דעת כלכלית שהכין מנחם פרלמן, לשעבר הכלכלן הראשי של רשות ההגבלים העסקיים וכיום שותף בכיר במשרד סוארי.
 
אל על מצטטת מתוך דו"ח של מנהל התעופה האזרחית, לפיו "מערך הקווים הסדירים לישראל וממנה כולל 51 קווים, שבהם מופעל שרות ישיר של טיסות סדירות לאורך כל חודשי השנה. בחינה נקודתית של קווים אלה מלמדת, שבכל הקווים עם היקף תנועה משמעותי, קיימת רמה גבוהה יחסית של תחרות". בנסיבות אלה, טוענת אל על, אין הצדקה לתנאים שקבע הממונה, וצריך ביה"ד להגבלים עסקיים לבטלם.
 
בערר טוענת אל על, כי התנאים שהטיל הממונה על מיזוג כנפיים-אל על, כמו התנאי שהוטל על כנפיים למכור לצד שלישי את פעילות התעופה שלה, מהווה התנגדות למיזוג בין ארקיע ובין אל על. זאת, מבלי שהממונה הסביר, כנדרש בחוק, את הנימוקים והתשתית להתנגדותו, ומבלי שיש לה טעם המעוגן בדיני התחרות.
 
 אל על טוענת כי אין כל פגיעה בתחרות: חלקה של ארקיע בתעופה לישראל וממנה הוא כ-5% בלבד, ואין למיזוג בינה ובין אל על השפעה של ממש על התחרות. אל על טוענת כי בניגוד לתנאים שקבע הממונה, ארקיע אינה מתחרה משמעותית של אל על; עיקר התחרות מגיעה מכיוון חברות התעופה הסדירות הגדולות, ובהן קונטיננטל, לופטהנזה, בריטיש אירוויס, אליטליה, סוויס ואיר פראנס. 
 
מהערר מסתבר, כי הממונה עדיין לא פירסם נימוקים לתנאים שקבע, למרות שחלפו כחמישה חודשים מאז החלטת המיזוג, ולמרות שהדיון באישור המיזוג אצל הממונה ארך בעצמו חודשים ארוכים.
 
עוד עולה מהערר, כי  הממונה לא איפשר לאל על להישמע בפניו, לפני שקבע את התנאים למיזוג, למרות שחלק מהתנאים שקבע הממונה מכוונים במישרין לאל על, וחלקם האחר עלול להשפיע לרעה על עסקיה של אל על. לטענת אל על בכך הופרה זכותה לשימוע, וגם מטעם זה בטלים התנאים שקבע הממונה למיזוג. אל על מצביעה על פגמים נוספים בהחלטת הממונה, היורדים לשורש הדברים, ומצדיקים לטענתה את ביטול התנאים שנקבעו למיזוג. 

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...