ראשי > כלכלה > כלכלה בארץ > כתבה
בארכיון האתר
חברות הספנות מפתיעות: מתנגדות להקמת נמל מסחרי פלשתיני בעזה
טוענות במכתב לראש הממשלה: "אין הצדקה כלכלית לנמל נוסף בארץ"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
ליאור ברון
14/2/2005 8:52
לאחר שמעריב חשף בשבוע שעבר כי הרשות הפלשתינית חידשה את תוכניתה להקים נמל ימי בעזה, כעת מתברר כי חברות הספנות החליטו במפתיע להתנגד למהלך, זאת על אף שהנמל החדש עשוי לאפשר להן יבוא ויצוא של סחורות במחיר הנמוך משמעותית מנמלי חיפה ואשדוד.
 
נשיא לשכת הספנות, נחום גנצרסקי, פנה ביום רביעי שעבר במכתב לרה"מ, אריאל שרון, והביע את התנגדותן של חברות הספנות לבניית נמל מסחרי בעזה. לדברי גנצרסקי, "אין שום הצדקה כלכלית להקמת נמל שלישי לאורך החוף בנוסף לנמלי חיפה ואשדוד. כמות המטענים העוברת כיום לרשות הפלשתינית לא גדולה מספיק בכדי להצדיק נמל נוסף.
 
במקום זאת, ניתן להקצות לרשות רציף בנמל אשדוד שיעבוד עבורה עצמאית". בענף הספנות מסבירים את ההתנגדות בחשש מפגיעה בסוכני האוניות, שעלולים לאבד את הבלעדיות שלהם לטובת סוכנים מקומיים ברשות הפלשתינית. בנוסף, בניית נמל בעזה עשויה ליצור תחרות לחברות הספנות הישראליות מצד חברות ספנות זרות שעד כה נמנעו לפקוד את נמלי ישראל בגלל המצב הפוליטי-בטחוני באזור.
 
"יש בהחלט חשש מצד סוכני האוניות, אבל זה לא הדבר העיקרי.בשורה התחתונה,לא ישראל ולא הפלשתינים ירוויחו מהקמת נמל נוסף. עדיף ליצור שיתוף פעולה במסגרת הנמלים הקיימים", אמר גנצרסקי. לפי הערכות, שרון לא יסכים לאשר הקמת נמל חדש בעזה, הן בגלל שמבחינה בטחונית יהיה קשה מאוד לפקח על פריקת מטענים בנמל והן בגלל החשש מפגיעה כלכלית בנמלי ישראל.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

בארץ
פסיקה עקרונית: תושבי המושב הם בעלי הקרקע  
אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי  
אחרי 3 רבעונים רצופים של ירידות - ענף הנדל"ן מתייצב  
עוד...