 |
הישראלים 'מגהצים' יותר: סך היקף הרכישות בכרטיסי אשראי בישראל גדל ב-8.1% בחודש ינואר (לעומת ינואר 2004), בהמשך לעליה חדה של 11.3% בכל שנת 2004. גידול ניכר נרשם ברכישות בכרטיסי אשראי בתחומים הבאים, שהם 'כוכבי הגיהוץ' של הישראלים - הלבשה והנעלה, דלק, חשמל וגז, מחשבים ותוכנה. הענפים בהם ממעטים לגהץ הם - שירותי טיסות, תיירות ואירוח, ביטוח ומזון ומשקאות. יצויין כי הגידול בינואר בא לאחר גידול חד של 11.3% בשנת 2004 ו-5.1% ב-2003 ברכישות בכרטיסי אשראי. מסתבר כי הישראלים מגדילים בהדרגה את השימוש בכרטיסי האשראי על-חשבון אמצעי תשלום אחרים – צ'קים ומזומנים. נתוני המכירות של רכישות ישראלים בכל סוגי הכרטיסים בארץ: בינואר נרשם גידול חד ברכישות ובתשלומים בכרטיסי הפלסטיק - 21% בהלבשה והנעלה, 17.3% לדלק גז וחשמל, 15.6% למחשבים ותוכנה, 10.1% למסי עירייה וממשלה, 9.4% לתחבורה, ספרים וציוד משרדי. מנגד נרשם גידול זעום של 4.6% במזון ומשקאות ו-1.6% ברכישות ביטוחים וירידה של 3.3% בשירותי תיירות, טיסות ומלונות. יצויין כי בשנת 2004 נרשם גידול חד של 26.1% בתשלום באשראי לעירייה וממשלה, 23.6% ברכישות מחשבים ותוכנה, 17% לציוד ושירותי תקשורת וכ-16.5% לביטוח, הלבשה והנעלה. וזו 'עוגת האשראי' בחודש ינואר - 22% למזון ומשקאות, 11% לתקשורת, 8% הלבשה והנעלה, 8% דלק חשמל וגז, 7% חשמל ואלקטרוניקה, 7% לשירותי רפואה וצרופות, 6% לביטוח, 5% לטיסות ותיירות, 5% למסי עירייה וממשלה , 4% לתחבורה, 3% לרהיטים, 2% פנאי ובילוי , 2% לספרים וציוד משרדי, 1% למחשבים ותוכנה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|