 |
נירה דרור, סמנכ"ל ומנהלת אזורית של חברת אל על בצפון ומרכז אמריקה, אולצה לפרוש מהחברה, בגלל אי-עמידה ביעדים שנקבעו לה, ובשל יחסי אנוש לקויים עם אנשי החברה בארץ. דרור שימשה בתפקידה זה במשך שנתיים. חוסר שביעות הרצון מדרור הובע בשיחה שקיימו עמה מנכ"ל אל על היוצא, עמוס שפירא, והיו"ר, פרופ' איזי בורוביץ', ובפגישות האלה הוחלט, כי היא תסיים את עבודתה בחברה. בין הנושאים שעלו היה, למשל, תהליך חכירת רכב לשימושה האישי בניו-יורק. הרכב המפואר לא חרג אמנם מהסכום שהחברה תקצבה עבורו, אבל עיסקת החכירה נעשתה, לכאורה, בניגוד לנוהלי החברה. את חכירת הרכב ביצעו שני עובדים של אל על בסניף בניו-יורק, שחתמו על העיסקה, למרות שאין להם כל היתר לחתום על עיסקה כזאת. הטענה נגד דרור היתה, שגם אחרי שמבקר החברה כתב דוח לא מחמיא בעניין, לא הופנמו המסקנות כראוי. מנתונים פנימיים של אל על עולה, כאמור, כי דרור גם לא עמדה ביעדים המבצעיים שהוטלו על אזור צפון ומרכז אמריקה של אל על. זה כמה שנים שאל על פועלת על-פי שיטה המכונה KPI, שלפי נמדדים מנהלים ומחלקות על-פי יעילותם ועמידתם ביעדים ובמכירות. על-פי הבדיקות של השיטה הזאת, היא לא עמדה ביעדים שהוצבו עבורה. יתרה מכך, לטענת רבים מהתחום, הרבה פעילויות שהיא היתה צריכה לבצע עם אנשיה באמריקה - בוצעו מהארץ על-ידי אנשים אחרים. דובר אל על מסר, כי נירה דרור הודיעה למנכ"ל החברה, עמוס שפירא, כי היא מסיימת את תפקידה מסיבות אישיות, וכי יו"ר אל על והמנכ"ל הודו לה על תרומתה לחברה. דרור שימשה הרבה שנים מנהלת בריטיש איירווייס בישראל, אחר כך קודמה ושימשה בחברה כמנהלת אזור מזרח אירופה והמזרח התיכון, ומקום מושבה היה בציריך. לפני שנתיים הודיעה על פרישתה מבריטיש איירווייס, כדי להתמנות לתפקידיה באל על. דרור סירבה להתייחס לדברים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|