 |
ההשקעה בתשתית כבישים ותחבורה פחתה בשנת 2004 ב-14% בהמשך לירידה ב-2003. כך עולה מדוח בנק ישראל שיפורסם בשבוע הבא. ההשקעה בכבישים בישראל ירדה בהתאם להחלטת הממשלה להתמקד בסיום פרוייקטים קיימים וכן עקב סיום החלק המרכזי בכביש 6. ההשקעות בנמלי האוויר של ישראל ירדו עקב סיום פרוייקט נתב"ג 2000.
לעומת זאת, במערכת הרכבות חל מפנה ממשי בשנים האחרונות וההשקעה גדלה מאד, לאחר שנים רבות של הזנחה. ב-2004 גדלה ההשקעה ברכבות ב-26% לאחר גידול מצטבר של 143% בשנתיים שקדמו.
ב, למרות שיפור מסוים בשנים האחרונות. למרות הירידה בהשקעות בכבישים, מצב הצפיפות בהם השתפר ביחס למדינות המערב, בזכות עליה מתונה בלבד בהיקף הנסועה (קילומטראז') בשנים האחרונות. הצפיפות בישראל ירדה בשנים האחרונות לאחר עליה ניכרת עד 1995. בישראל אין מערכת רכבות מפותחת וקיום מערכת כזו היה מקטין כנראה את הצפיפות. המדובר בממוצע ומובן שיש כבישים בהם הצפיפות גבוהה מאד.
מדדים נוספים לצפיפות בכבישים: נסועה לקילומטר כביש גדולה בישראל פי 2.5 מהממוצע במערב, למרות השיפור אשתקד; עתירות הכבישים במערב (קילומטר כביש לשטח המדינה) גבוהה ב-60% מאצלנו, וגם עתירות הכבישים המהירים גבוהה שם יותר. "מדדים נוספים אלו לא מביאים בחשבון הבדלים בצורה ההנדסית בין המדינות - בגלל הצורה המוארכת של ישראל. כלומר, אורך הכבישים הנדרש אצלנו כדי לספק נסועה נתונה לקילומטר כביש נמוך יותר ממדינות שצורתן מעין-ריבועית", מסביר בנק ישראל.
הצפיפות בישראל עדיין גבוהה מאד - היא נמוכה רק מזו ביוון, אולם גבוהה מזו במרבית המדינות, כולל ספרד, אנגליה ו-4 מדינות סקנדינביה. הצפיפות הנמוכה בכבישים
|
 |
 |
 |
 |
|
|