 |
על-פי הסיכום בין המדינה וחברות הדלק, התמורה ממכירת מתקני פי גלילות תופנה בראש ובראשונה להחזר חובות שצברה החברה לבנקים, המסתכמים ב-300-250 מיליון שקל, כך נודע ל מעריב. פי גלילות נמצאת בבעלות משותפת של 3 חברות הדלק הוותיקות - פז, דלק וסונול-המחזיקות במחצית ממניות החברה, ובבעלות המדינה שמחזיקה ביתרת 50% מהמניות.
על-פי ההסכם בין הצדדים, אם יישאר עודף מהליך המכירה, הוא יתחלק בין בעלי המניות בהתאם לאחזקותיהם. לעומת זאת, אם המכירה לא תכסה את החובות, יידרשו הבעלים לכסות את החוב בהתאם לחלקם היחסי.
הנושה העיקרי של פי גלילות כיום הוא הבנק הבינלאומי, שבשליטת איש העסקים צדיק בינו. הבנק העמיד לחברה הלוואות בהיקף של כ-100 מיליון שקל. גם בנק דיסקונט ובנק המזרחי העמידו לחברה הלוואות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. כפי שפורסם במעריב, הבנקים איימו בעבר לעכב את הליך ההפרטה, ואף לפתוח בהליכי פירוק אם לא יובטח החזר ההלוואות.
פי גלילות סבלה בשנים האחרונות מירידה חדה בהכנסותיה, כתוצאה מפתיחת מתקני ניפוק דלק מתחרים ברחבי הארץ. גורמים המקורבים להפרטה אמרו בתגובה, כי הדבר החשוב ביותר בהפרטה היה הבאה לסיום השותפות ההיסטורית בין חברות הדלק בפי גלילות.
שוויה של פי גלילות לצורך ההפרטה טרם נקבע, אך במשק הדלק מעריכים כי החברה שווה לפחות 100-50 מיליון דולר. לדברי גורמים המקורבים להפרטה, "ההערכה היא שהתמורה שתתקבל מההפרטה תהיה גבוהה בהרבה מהחוב לבנקים, ולבעלי המניות אף יישאר עודף". המועמדות העיקריות לרכוש את מתקני החברה הן חברות הדלק הגדולות: פז, דלק, סונול ו דור-אלון.
|
 |
 |
 |
 |
|
|