גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


וידויו של נציג שימור לקוחות

מתייבשים על הקו? הפקסים שלכם לא מגיעים? נציגי השירות מתחלפים? א', נציג שירות של ספקית אינטרנט, מסביר איך עושים לכם את זה

"אנחנו בסך-הכל קבוצה מצומצמת של אנשי מכירות שיודעים לתקשר עם אנשים. יש לנו כושר ביטוי ואנחנו לא מתרגזים, על אף כל הפרובוקציות והתחמונים שהלקוחות מפעילים עלינו".

א' הוא איש צוות בכיר ביחידה לשימור לקוחות של ספקית אינטרנט גדולה, שאיתו שוחחנו כמה פעמים במהלך נסיוננו להתנתק מהחברה שלו. תחילה ציפינו לפגוש מהעבר השני של השיחה אדם ערמומי, בעל תחבולות אינספור, שיעשה הכל כדי להתיש אותנו בקרב הבלתי נגמר בין הלקוח הלא מרוצה לבין הספקית הגדולה והדורסנית, אבל להפתעתנו הרבה גילינו איש שיחה מעניין שהסכים לחשוף את הצד השני בסיפור ההתנתקות – הצד של המשמרים.
צילום הדמיה: אלנה בואטלר
צילום הדמיה: אלנה בואטלר אלנה בואטלר
אני זועם!

רוב השיחות הקשות שמנהלים א' ועמיתיו הן עם לקוחות זועמים, שהרגע ראו פרסומת של ספקית מתחרה שמציעה מחיר נמוך יותר. הם מיד מרימים את הטלפון לספקית שלהם, ומוכנים לעשות הכל כדי להפחית את מחיר החבילה, אפילו אם זה מצריך מהם להתחייב לתקופה מסוימת. "הם באים להוריד לנו את המכנסיים", מתאר א', אבל גם הוא מודה שאנשי שימור הלקוחות מצוידים בלא מעט טריקים שנועדו למרר את חייו של הלקוח. לדבריו, תרגילי השהיה שמאריכים את תהליך הניתוק, התעלמות מפניותיהם של חלק מהלקוחות והחלפת הנציגים שאחראים על כל לקוח הם חלק מכלי הנשק שמחזיקים המשמרים. "השימוש בארסנל הזה נעשה במידה", הוא מסייג מיד, "המטרה היא לא לאמלל את הלקוחות. אנחנו רק עושים את העבודה שלנו.

"הלקוחות הללו שומעים ברדיו שהמחיר של האינטרנט ירד, או שחברים

שלהם מצאו איזו קבוצה של עובדים שקיבלה הנחה משמעותית, וגם הם רוצים. אלו הקליינטים הכי קשים", נאנח א', " האינטרנט לא מהיר, זוחל ומתנתק, אין Upload, אין קאזה, הדואר לא הגיע ולא מגיע – כל אלו הם רק טיפה בים התירוצים שממציאים הלקוחות כדי להסיר את האזיקים מהמחשב שלהם. הלקוחות הללו אגרסיביים, מדברים לא יפה ואפילו מקללים את החברה ואת הנציגים. הם משוכנעים שבאלימות מילולית הם ישיגו את המטרה - הורדת המחיר או שחרור מהעיסקה. נגד אלה אין הרבה מה לעשות. זאת מלחמה ממושכת שבה מנסים לפנות אל מעט ההיגיון שיש ללקוח, משדכים לו נציגה שנשמעת כמו ילדה חסרת ישע שאו-טו-טו עומדת לפרוץ בבכי, ולפעמים התרגיל הזה מחזיר את השיחה לפסים תכליתיים, שמסתיימים באחת משתי אפשרויות - הלקוח נשאר או שהוא משלם קנס ועוזב".
צילום הדמיה: קרייג יאנג
צילום הדמיה: קרייג יאנג קרייג יאנג

אני לא יודע מה אני רוצה, ואני רוצה את זה עכשיו!

לצד הקבוצה הקיצונית הזאת, יש לקוחות מזן אחר לחלוטין – כאלו שלא יודעים מה בדיוק הם רוצים. לדברי א', כאן זו כבר משימה מפרכת במיוחד. בעוד שעם לקוחות זועמים שרוצים הנחה הוא יודע להתמודד, המתלבטים הם העונש של אנשי השירות ושימור הלקוחות. "'שמעתי שהורדתם את המחיר', זה בדרך כלל משפט הפתיחה שלהם", מספר א'. " שיחה עם לקוח כזה יכולה להימשך שעה ואפילו יותר, כשבחלק מהמקרים היא תגלוש לעניינים שבכלל לא קשורים לאינטרנט. אתה מרגיש שהלקוח פנה אליך כי משעמם לו, כי אין לו עם מי לדבר, ובמקום ללכת לפסיכולוג ולשלם מאות שקלים הוא פונה אלינו".

א' מדגיש כי במקרים כאלו חייבים להיות סבלניים. "כדאי לתת ללקוח להוביל", הוא אומר, "היתה פעם אישה שהתקשרה יום-יום ואיימה להתנתק בגלל כל האתרים שלא עלו לה והתקפות וירוסים שפגעו במחשב שלה, שבכלל לא היה מוגן.בסופו של דבר הצענו לשלוח אליה טכנאי,ובאותו רגע היא נעלמה. כנראה שהפרטיות שלה היתה חשובה יותר מהכסף".

צילום הדמיה: ברקאי וולפסון
צילום הדמיה: ברקאי וולפסון ברקאי וולפסון

אני מאוהב!

תאמינו או לא, א' זוכר אפילו הפי-אנד רומנטי במחלקה לשימור לקוחות. לדבריו, לקוח אחד התקשר עם שורה ארוכה של תלונות, חלקן מופרכות וחלקן מוצדקות, ודרש להתנתק לאלתר.

כדי להרגיע אותו, צוותה אליו אחת מעובדות המחלקה ששוחחה איתו ארוכות. בסופה של השיחה הסכים הלקוח להישאר אצל הספקית, אך הציב תנאי אחד: פגישה עם הנציגה לאחר שעות העבודה.

"הם באמת נפגשו, והלקוח נשאר מחובר", מספר א' בחיוך, "גם לאינטרנט וגם לנציגה".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''טכנולוגיה''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים