גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


קונים לפי הריח

יצרנים רבים נעזרים בחוש הריח כדי לגרום לנו לפתוח את הארנק. מספריי לגוף ועד קטורת בשילוב ניחוחות ייחודיים לגבר ולאשה. כמה ליטרים של מרכך כביסה אנחנו צורכים בשנה ומי הסלב שמכורה לניחוח דומדמנית אדומה

נורית קדוש | 12/10/2006 9:13 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מחקרים רבים שנערכו בנושא ריח הוכיחו כי לחוש הריח השפעה על גורמים רבים בחיינו, למשל הרגלי תזונה, בחירת בן או בת זוג והרגלי קנייה. על ההשפעה של חוש הריח על חיינו ניתן ללמוד גם מהפיכתו לכלי שיווקי שבו נעזרים היצרנים כדי לגרום לנו לפתוח את הארנק.

לראיה,אם עד כה האמנו כי הריח ימתין לנו בסופרמרקט במטרה לעורר בנו רעב ולגרום לנו לקנות מכל הבא ליד, הרי שהשבוע נראה כי אין גבול למוצרים שאותם ניתן להפוך לריחניים - זאת בשל השקת נייר טואלט מבושם על-ידי חברת חוגלה.

מטהרי האוויר ההיסטוריים, שכיכבו בחדרי השירותים בעבר, כבר מפנים את מקומם ל"מבשמי אוויר" בגרסאות שונות. למי שלא מסתפק במבשמים סטנדרטיים, מציעים בבוטיק היוקרה מצדה בכיכר את ליין המוצרים היוקרתי לבישום הגוף והבית של חברת "VOTIVO" האמריקנית , שאותה מייבאת בעלת הבוטיק, מצדה זאבי, באופן בלעדי לישראל. מדובר בליין מוצרים סלקטיבי, הכולל סבונים, ספריי גוף, ספריי לבישום הבית,נרות וקטורות בשילוב ניחוחות ייחודיים לגבר ולאישה.

בין חסידות המוצרים, שמחירם נע בין 59 ל-499 שקל, ניתן לציין את מדונה, שהצהירה כי היא מכורה לניחוח "RED CURRANT" ( דומדמנית אדומה) וקונה בקביעות את ליין המוצרים של "VOTIVO" בניחוח הספציפי הזה.

גם הכביסה זוכה להשקעה מצד היצרנים המייצרים מבשמי כביסה שונים בגרסאות ספריי, דפי בישום ונוזלי בישום שונים. לאחרונה השיקה יוניליוור ישראל את מרכך הכביסה "בדין" בניחוח חדשני "בדין פצ'ולי ויסמין". לדברי מיכל גולדמן, סמנכ"ל תחום הטיפוח של יוניליוור ישראל, לנושא הריח ישנה חשיבות מכרעת בהערכת טיבו של מרכך הכביסה, שכן בכל שלב מגע עם הבגד קיימת פעולה של הרחה".

לדבריה, "הרחה בנקודת המכירה היא שלב חשוב ביותר לפני הקנייה. הצרכן יקנה רק מרכך שיעבור את מבחן ההרחה שבו בודק הצרכן אם הוא אוהב את הבושם ואם הוא יהיה חזק מספיק ויישאר על הבגד. בשלב הבא נפגש הצרכן עם הריח בעת הוצאת הכביסה מהמכונה, ולאחר מכן בשלב קיפול הכביסה. בשלב זה יש מעורבות גבוהה של הצרכן ואז מתגבשת שביעות הרצון מתהליך הכביסה.

בסיום נושא הריח נבחן עם הוצאת הבגדים מהארון. מרכך הכביסה האידיאלי משאיר ריח ממשי על הבגדים אפילו לאחר אחסונם בארון". על-פי נתוני החברה, הרגלי צריכת מרככי הכביסה של הצרכנים הישראליים שונים משאר העולם, הן ברמת כמות הצריכה והן במניעים לקנייה: צריכת המרככים בישראל הינה מהגבוהות בעולם (כ-20 ליטר בשנה), כיוון שהישראלים אוהבים לשים בכל כביסה כמות מרכך גדולה יותר מהכמות המומלצת.

מנתוני החברה עולה כי לריחות השפעה עצומה על הצרכן: הם יכולים להעלות בין היתר תחושות של שמחה, התרגשות, פחד וזכרונות ילדות. שימוש בריח הנכון עשוי להגביר מאוד את המכירות של המוצר. ריחות מסוימים, כגון לימון, מקושרים בדעת הצרכנים עם ניקיון, וריח הדרים הוא הנמכר ביותר בכל קטגוריית חומרי הניקוי.
אי.פי
מדונה- חסידת הריחות של votivo אי.פי
כמו בבית

הקונדיטור בן עמי ברתיניני שביט מקונדיטוריית בן עמי מסביר כי הריח הינו מוטיב מרכזי וחשוב בראייה שיווקית לעסקי מאפה. "ריח המאפים גורם לאנשים חשק לקנייה וטעימה. ולכן אנחנו מקפידים בסניפים השונים שאנו פותחים שהתנור יפיץ ריח כתחושה של בית".

ערן

גולדווסר, יינן ראשי של יקב יתיר, מציין כי לריח חשיבות רבה גם בטעימת היין: "בעוד אנו מבחינים בסך הכל ב-4 טעמים : מתוק, חמוץ, מלוח ומר, יש באפשרותנו להרגיש מאות גוונים של ריח, לכן ניסיון לטעום יין או כל דבר אחר כאשר האף סתום לא יביא לתוצאות".

פטנט ריחני

בעוד חברות רבות משקיעות את מרבית כספי השיווק שלהן בפרסומות ויזואליות המושכות את הלקוח אל החנות שלהן, חברת ScentAir מציעה לחברות ולרשתות קמעוניות פתרונות שיווק ומיתוג באמצעות ריחות. המערכת של החברה להפצת ריחות רשומה כפטנט ומעצימה את האווירה הסובבת את המותג במטרה ליצור חוויה בלתי נשכחת.

באתר החברה מציינים כי בידיהם לספק כלים שבעזרתם ניתן לעצב את אווירת הקנייה המיוחדת לכל עסק ומותג. החברה מציעה להפוך את חוויית הקנייה של לקוחותיה לחוויה מיוחדת באמצעות קשירת הזכרונות והרגשות של הקונים דרך חוש הריח אל המוצר ואל חוויית הקנייה.

"מכיוון שחוש הריח מנוהל על-ידי אותו אזור במוח האחראי על תפקוד הזיכרון והרגשות, חוש הריח שלנו וזכרונות העבר שלנו הם חלקים בלתי נפרדים זה מזה. זה מסביר מדוע ריח יכול לקחת אותנו לזמן ולמקום שבו היינו בעבר, ומדוע ריח בעצם מניע אותנו לפעולה. הוספת אלמנט הריח משפרת את התפיסה של הלקוח לגבי החנות, האווירה והמוצרים, וגורמת ללקוח להישאר יותר זמן בחנות ואפילו לרצות לחזור ולבקר בה שוב", מסבירים באתר החברה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים