גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


השחר העולה

אף-על-פי שהיא אחת מחברות השירותים הגדולות בישראל ויש לה 400 אלף לקוחות, ספק אם השם 'שחר אמינות' אומר לכם משהו. אחרי שהחברה כבשה את תחום תיקוני הצנרת, התפשטה שחר לתחומים נוספים: גרירה, תחזוקה, תיקונים ואפילו שירותי רופאים מומחים

יהודה שרוני | 15/11/2006 10:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בשנים האחרונות שוק האינסטלציה בישראל משנה כיוון: רבים מאיתנו כבר לא מזמינים שרברבים מזדמנים, אלא כאלה שעובדים במסגרת החברה שאליה אנחנו קשורים באמצעות חברת הביטוח שלנו. בדרךכלל מדובר בקבוצת שחר אמינות, המספקת שירותים משלימים.

החברה התחילה את דרכה בתחום תיקוני הצנרת, אבל עם האוכל בא התיאבון - והיום כבר כמעט אין תחום שירות ששחר אמינות אינה עוסקת בו: שירותי צנרת, גרירת כלי רכב, שירותי VIP לרכב (לאחר תאונה המבוטח משאיר את מכוניתו בצד הדרך ומזמין מונית, ואת השאר עושה שחר), שירותי תחזוקה, תיקונים נלווים לבית ואפילו פינוי מוטס באמצעות הליקופטר בשיתוף מגן דוד אדום.

מה יהיה הלהיט הבא שלכם? אנחנו שואלים את נהוראי נתיב, מייסד הקבוצה, והוא עונה: "יש לנו כמה כיווני התפתחות. ראשית, אנחנו מרחיבים את פעילותנו לחו"ל. בנוסף, בכוונתנו לספק שירותים חדשניים בישראל בשיתוף חברת כרטיסי האשראי ישראכרט וקרן הפנסיה מבטחים. בהחלט יש לנו מה להציע".

-כיצד היית מגדיר את הייעוד של קבוצת שחר? איך תמצב אותה?
"אנחנו שואפים להיות החברה המובילה בתחום השירות בישראל, עם דגש על שירות שיש לו ערך מוסף. אנחנו פועלים בעיקר עם חברות מהתחום הפיננסי, כמו חברות ביטוח, כרטיסי אשראי ובנקים למשכנתאות".

- מה המוטו שלך בעסקים?
"אני סבור שהציבור בישראל זקוק ל'דפי זהב' בלבוש מודרני:'לתת לאצבעות ללכת בשבילך ', כשכל השירותים מרוכזים תחת קורת גג אחת. מבחינתי, הלקוח לא צריך לחפש שרברב או רופא. אני נותן את כל השירותים ישירות או באמצעות קבלני-משנה".
צלם: ראובן קסטרו
צלם: ראובן קסטרו ראובן קסטרו
אין קשר ישיר עם המבוטח

שחר אמינות נחשבת אחת מחברות השירותים הגדולות בישראל, ובכל זאת רק מעטים ממקבלי השירות שמעו עליה, ואין לה קשר ישיר עם המבוטח (למעט הטיפול בו). שחר פועלת על-פי הסכמים עם חברות הביטוח ועם גופים מוסדיים אחרים. הקבוצה עובדת כיום כמעט עם כל חברות הביטוח (למעט קבוצת מגדל) ועם מרבית הבנקים למשכנתאות (למעט לאומי למשכנתאות).

נתיב: "את ההזדמנות העסקית הראשונה העניק לי מנכ"ל מנורה, ארי קלמן. הגעתי אליו ב-1989 עם רעיון מקורי: כיצד לחסוך 20% מהוצאות התביעות בביטוחי רכוש. הוא בדק אותי, נתן לי הזדמנות - והשאר היסטוריה. השיטה שלי פשוטה: לתת ערך מוסף למי שרוכש פוליסת ביטוח לדירה.

עד לפני 15 שנה ברוב הפריצות לדירות גנבו מקלטי טלוויזיה ומכשירי די.וי.די. ברגע שצנח מחירם של מוצרים אלה, חלה ירידה חדה בגניבתם וגם ברכישת פוליסות ביטוח לדירות. כדי לשכנע את המבוטחים להמשיך לקנות את הפוליסות, שכנעתי את מנהל החברות להכניס לפוליסה רכיבים שיעניקו להם ערך מוסף בעלות נמוכה. כך התחילו את דרכם שירותי הביטוח הנלווים - וזו היתה הפריצה הגדולה שלנו".

את קבוצת שחר ייסד נתיב ב-1989, ומטרתו היתה להעניק שירותי ערך מוסף לחברות הביטוח. "הרעיון היה ליצור מערך שירות

שיפעל 24 שעות ביממה ויספק שירותי חירום לבית, למשל תיקוני חשמל, אינסטלציה ופריצת מנעולים. השירות ניתן תמורת תשלום סמלי בסך 20 שקל בחודש והשתתפות עצמית", משחזר נתיב ומוסיף: "בתוך שנתיים הצטרפו לשירות כמעט כל חברות הביטוח".

המתחרה העיקרית של שחר בתחום השירותים הנלווים היתה חברת הפניקס, שב-2003 הקימה באמצעות חברת השמאות סורדם את אמינות אקספרס, שנמכרה באותה שנה לאיש העסקים אבי אלקיים. מתחרה נוספת היא קבוצת יורופ אסיסטנס, שהוקמה על-ידי מגדל בשנת 2000. גם יורופ אסיסטנס לא הצליחה להתרחב, ובימים אלה מתנהל משא-ומתן למכירתה לקבוצת הביטוח דוידוף.

במרס 2006 מוזגה חברת אמינות אקספרס לתוך קבוצת שחר, והגוף שנוצר הוא בין חברות השירות הגדולות בישראל. ב-1997 הגישה קבוצה של שרברבים עתירה לבג"ץ, ובה נטען שחברות הביטוח מאלצות את המבוטחים לבצע את תיקוני הצנרת רק באמצעות שחר.

בנוסף, נטען כי שחר פועלת למעשה כחברה ביטוח, אף שאינה מורשית לעשות זאת. באי-כוחה של שחר טענו מנגד, כי שחר מתקשרת בהסכמים עם החברות ואינה חברת ביטוח. עם זאת, שחר הסכימה להסדר שלפיו כל מבוטח יוכל לבחור מראש אם הוא מעוניין לבטח את נזקי הצנרת באמצעות שחר או באופן עצמאי.
צלם: אריק סולטן
צלם: אריק סולטן אריק סולטן

שחר מטפלת ב 400 אלף לקוחות

- איך השפיעו תוצאת הבג"ץ על פעילות החברה?
"אני חושב שהגענו לתוצאה הוגנת. לדעתי, מי שיבצע את הביטוח באמצעות שחר יקבל שירות טוב יותר, במחיר נמוך יותר, 24 שעות ביממה. בעבר המודעות לתביעות היתה נמוכה בהרבה, אך כיום -
כשהיקף התביעות עלה מ-8% מהמבוטחים ל-16% מהם - יש חשיבות רבה לטיב השירות ולמחירו.

הנתונים מראים שמרבית המבוטחים מעדיפים לקבל באמצעותנו את השירותים שנלווים לפוליסת הביטוח לדירה".

-אתם פועלים לא רק בתחום ביטוח הדירות והרכב ומספקים גם שירותי רפואה נלווים. איך הגעתם לתחום זה?
"ב-1993 התפרסמו בעיתונים כתבות על העומס הבלתי נסבל בחדרי המיון ועל התורים הארוכים. רוב החולים שהגיעו לחדרי המיון סבלו מבעיות פשוטות למדי, ואם קופות החולים היו פועלות בשעות הלילה, החולים הללו היו מגיעים אל רופא המשפחה.

"כאן משתלב סיפור אישי: בני לא הרגיש טוב, ומצאתי את עצמי בחצות הלילה בחדר מיון. רק לפנות בוקר הגיע רופא, בדק אותו במשך 2 דקות, הציע אקמול ושחרר אותנו. למחרת התחלתי לתכנן את חברת ביקורופא, המספקת ביקורי בית של רופאים בשעות שבהן קופות החולים סגורות, קרי בלילה, בשבתות ובחגים".

ב-2002 נמכרה ביקורופא לשחל ב-8 מיליון יורו. לפני חודשים אחדים היא שבה ונמכרה לקבוצת משקיעים בראשות דב תדמור תמורת 15 מיליון דולר. בימים אלה תמה תקופת הצינון (שנכללה בהסכם המכירה של ביקורופא), שמנעה משחר להיכנס מחדש לתחום שירותי הרפואה, והחברה נכנסת שוב לתחום זה באמצעות שחר שירותי רפואה, המנוהלת על-ידי יובל זיו, שיחזיק ב-25% ממניותיה.

נתיב: "שירותי הרפואה הנלווים שלנו יופעלו במתכונת שונה לחלוטין: לא עוד רופא כללי שנותן רק כדורים להורדת חום. נפעיל מערך של רופאים מומחים, כולל רופאי ילדים, רופאי שיניים, אורתופדים ועוד. זה יהיה הערך המוסף האמיתי של החברה".

קבוצת שחר אמינות מטפלת כיום בכ-400 אלף לקוחות, ש-250 אלף מהם מנויים על שירותי דרך וגרירה. היא פועלת באמצעות מוקד ממוחשב, המאויש 24 שעות ביממה בידי 120 נציגי שירות, ומפעילה 140 ניידות שירות ברחבי הארץ. החברה מעסיקה 300 עובדים ו-500 קבלני-משנה. הקבוצה בשליטת נהוראי נתיב ואבי אלקיים, והיא מנוהלת על-ידי יובל זיו.

מחזור העסקים שלה נאמד ב-130 מיליון שקל בשנה, והכוונה היא להגיע למחזור של 150 מיליון שקל ב-2007. לשם כך החברה נערכת להרחבה ניכרת של פעילותה על-ידי כניסה לתחומים חדשים, שדרוג השירותים הקיימים והחדרת כיסויי ביטוח חדשים לשוק.

-איך עושים זאת?

יובל זיו, המנכ"ל: "בכוונתנו להרחיב את הכיסוי הוותיק של נזקי צנרת ולכלול בו תיקון של נזקי איטום. עד כה הכיסוי המקובל בענף נתן פתרון לנזקים שמקורם בצנרת הדירה בלבד, ונזקי מים כתוצאה מאיטום לקוי או חסר לא טופלו".

הכניסה לתחום מתבססת על בדיקה, שהצביעה על כך שכ-15% מפניות המבוטחים נבעו מבעיות שמקורן באיטום. בנוסף, בשיחות עם סוכני ביטוח ושמאים התברר כי מתן שירות לבעיות איטום ימנע מספר לא מבוטל של חיכוכים ואי-הבנות עם המבוטחים, שעל-פי רוב לא מודעים לכך שתחום זה אינו מכוסה על-ידי השירות הסטנדרטי.

בנוסף, החברה עומדת להיכנס לתחום שירותי התחזוקה השוטפים. זיו: "לצורך העניין שיפרנו את כתב השירות לתיקון מכשירי חשמל, והוספנו אלמנטים מרכזיים כמו כיסוי ביטוחי לחלקי הגומי והפלסטיק, תיקוני מזגנים בהספק עד 4.5 כ "ס, מסכי טלוויזיה בגודל 34 אינץ' ואחריות של 6 חודשים לתיקון. הרחבנו את השירות, וכעת הוא כולל גם מחשבים ביתיים".

אחת התלונות בתחום תחזוקת הדירה נוגעת לדירות שכורות, שאין מי שידאג לתחזוקתן.
"גם לנישה הזו אנחנו נכנסים: הקמנו עם ישראכרט מיזם למתן שירות למשכירי דירות. השירות יכלול הבטחת דמי שכירות למשכיר לאחר בדיקת אשראי שתבצע ישראכרט, תחזוקה שוטפת מלאה של הנכס המושכר ואחריות להחזרת הנכס למשכיר באותו מצב שבו נמסר".

-איך זה יתבצע בפועל?

"כל התיקונים שיידרשו בתקופת השכירות יבוצעו באמצעות מוקד שחר, בלי להטריד את בעל הדירה. השירות כולל גם את מכשירי החשמל ואת מערכות החשמל, האינסטלציה, המבנה והמערכות הצמודות למבנה".

שותפות בנבדה

לאור הצלחת הפעילות בישראל מתכוונת קבוצת שחר להרחיב את פעילותה לחו"ל. לשם כך היא הקימה מיזם שמטרתו לספק שירותים במיקור-חוץ (אאוטסורסינג) בתחום תביעות נזקי המים בארצותהברית ובאירופה. היא כבר חתמה על הסכם עם שותפים מקומיים בנבדה שבארה"ב, ובימים אלה מתקיים שימוע במסגרת הפיקוח על הביטוח, כדי לאשר את שיטת הפעולה שלה שם.

כמו כן, החברה מנהלת משא-ומתן עם חברות ביטוח בקליפורניה ובטקסס, והיא מקיימת מגעים עם כלל ביטוח רומניה להפעלת השירות ברומניה במסגרת פעילות הביטוח של כלל ביטוח.

- האם אתם טובים מספיק כדי לפעול בחו"ל?

"בשוק בחו"ל בהחלט טמון פוטנציאל עסקי מבחינתנו. לצורך העניין שכרנו את שירותיו של המפקח לשעבר על הביטוח, אייל בן-שלוש, ואנחנו מקבלים ייעוץ משפטי שוטף מהממונה לשעבר על ההגבלים, עו"ד דוד תדמור. על-פי מחקר שערך ארנסט אנד יאנג, הפוטנציאל של שוק נזקי הצנרת באירופה הוא 7 מיליארד יורו, ובארה"ב הוא יותר מ-8 מיליארד דולר.

בהחלט יש לנו לאן לגדול. עקרון הפעילות בחו"ל יהיה כניסה למיזם עם שותף מקומי מוביל, ואנחנו נחזיק ב-51% מהמיזם . נושא נזקי הצנרת והפוטנציאל הביטוחי שלהם הוצג בכנס של AIG (ארגון בינלאומי) שנערך בשבוע שעבר בפראג".

- מה בדבר האפשרות להנפיק את החברה בבורסה?
"כעת אנחנו לא זקוקים לכסף, ואנו מנצלים את המקורות העצמאיים שלנו, אבל לגבי העתיד - הכל פתוח. אנחנו לא פוסלים על הסף את השימוש בבורסה כאמצעי לגיוס הון".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים