איביי קטן למכירה באיביי הגדול
שני קנדים מנסים למכור באיביי את אתר המכירות הפומביות שלהם, שבניגוד לאיביי גובה כסף רק אם המכירה הצליחה
הנה רגע פיוטי יותר ממה שבדרך כלל אפשר למצוא באינטרנט: שני בחורים שנמאס להם לנהל אתר מכירות פומביות המתחרה באיביי החליטו למכור את האתר במכירה פומבית באיביי.האתר הוא MightyBids, שהוקם ב-2003 על ידי פיטר מישו וג'ף רמגליה הקנדים. בניגוד לאיביי, הוא לא גובה כסף מהמוכרים על הצגת פריטים, אלא רק אם הם נמכרים. מישו מספר שהרעיון עלה בעקבות נסיונו שלו כמוכר פריטי אמנות באיביי. רישום של 50-100 פריטים בחודש עלה לו שם כ-1,200 דולר, מה שלא השתלם כאשר רק חלק קטן מהפריטים נמכר.
אם איביי הבריח אותו, למה הוא חוזר לשם עכשיו כדי למכור את האתר האלטרנטיבי? "זה שיווק", הוא אומר. "זה מקבל הרבה תשומת לב וזה מקרה מבחן בשבילם".
המכירה הפומבית של MightyBids
נפתחה ביום חמישי. נכון ליום שני בערב, נרשמו 44 הצעות מחיר שהגבוהה מביניהן היא 25,100 דולר – סכום נמוך מהמינימום שמישו ורמגליה קבעו למכירה. אך הם מסרבים לחשוף כמה הם רוצים לקבל תמורת האתר, שתופעל עד לאחרונה על ידי צוות של 22 עובדים, ונהנה מ-100,000 משתמשים רשומים בארה"ב, קנדה ואירופה.
אבל יש שחושבים שהאתר לא שווה יותר מ-9 דולר, מחיר רישום הדומיין שלו. זה הסכום שנקבה מנהלת ארגון הצרכנות The Auction Guild, רוזלינדה בולדווין, שאומרת שיש אינספור אתרי מכירות פומביות שקמו כאלטרנטיבה לאיביי. "הייתי יכולה לפתוח אחד בעצמי בחמש דקות", היא מוסיפה.
זהו לא העסק הראשון שמוכר את עצמו באיביי: בספטמבר נמכרה שם חברת קייקו, העוסקת בלוחות שנה מקוונים, תמורת 258,100 דולר. לפי דוברת איביי, ניקולה שרפ, "יש עסקים שנמכרים באתר שלנו דרך קבע".
הדוברת סירבה לומר אם באיביי עצמו מגלים עניין בקניית האתר המתחרה.










נא להמתין לטעינת התגובות


