"750 מיליון שקל נקברו בין הפסים"
הוועדה לביקורת המדינה סיירה הבוקר בתוואי הרכבת הקלה בירושלים, שבנייתה התעכבה בשנה וחצי, ועלות הקמתה חרגה במיליוני שקלים מהתוכנית. סגן החשב הכללי ומשרד התחבורה יגישו למבקר המדינה מסמך הפקת לקחים על הקמת תוואי הרכבת. הרכבת: האשמות חסרות שחר
בתום הסיור התחייבו סגן החשב הכללי ומשרד התחבורה להגיש למבקר המדינה מסמך הפקת לקחים על המשך ההתקדמות בבניית תוואי הרכבת, והעריכו כי תאריך היעד לסיום הפרויקט הוא סוף 2010.
חברי הוועדה לביקורת המדינה הביעו פסימיות ביחס למועד סיום הפרויקט המתוכנן לנוכח ריבוי העיכובים שהתעוררו
עד כה בפרויקט.
בשבוע הבא צפוי להתקיים דיון נוסף בוועדה על התקדמות בניית הפרויקט והפקת הלקחים, בעיקר על רקע בעיה נוספת שעלתה היום: הסוגיה הביטחונית והבטיחותית בפעילותה של הרכבת הקלה.
ההחלטה על הקמת הרכבת התקבלה לפני עשר שנים, ונקבע כי התוואי שלה יהיה באורך של כ-14 ק"מ. בתחילת שנות ה-2000 הוערכה עלות הפרויקט ב-2.4 מיליארד שקל, ונקבע כי הוא יסתיים עד סוף 2006. שנה וחצי לאחר מועד זה הרכבת עדיין לא נפתחה לתנועה, ועלות הקמתה צפויה להגיע ל-3.3 מיליארד שקל.
מפרויקט הרכבת הקלה נמסר בתגובה: "מדובר בהאשמות חסרות שחר".