ברבר-צדיק: הסיבה לסכסוך היא כסף; דרישות הוועד לא מתקיימות באף בנק

מנכ"לית הבינלאומי בהתייחסות ראשונה לסכסוך העבודה בבנק: "אם ניענה לתביעות העובדים יקטין הבנק לאורך זמן את רמת השירות וגם ייקח סיכונים גבוהים"; " אני רוצה להמשיך ולהוביל את הבנק קדימה - בתנאים כאלה אי אפשר"

יהודה שרוני | 24/10/2010 18:29 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מנכ"לית הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק, התייחסה היום (א') לראשונה לסכסוך העבודה בבנק. בראיון ל-nrg מעריב אמרה ברבר-צדיק כי השתדלה שלא להתבטא בנושא "כדי לשמור את הסכסוך מחוץ לתקשורת". עם זאת לטענתה, "ההתבטאויות החמורות של נציגי העבודה, והעובדה שהסכסוך נמשך כבר יותר מדי זמן, מחייבים אותי לומר את דעתי".

"מפריע לי שיש שביתה על אף שבמקביל מתנהל משא ומתן. לשביתה אין שום הצדקה", טוענת ברבר-צדיק. "לא איימנו על שום עובד, אנו מכבדים את ההסכם הקיבוצי ואת הצמדת השכר לבנק לאומי, ולא איימנו בפיטורים".

לדבריה, ההצמדה להסכם לאומי נחשבת לאחד מהסכמי השכר הטובים ביותר, אך למרות זאת נלחם הוועד על כסף נוסף: "הם נלחמים על בונוס גבוה יותר. אי אפשר להיענות לתביעות העובדים, כי במקרה זה לא ניתן לשמור על רמת שירות ותחרותיות".

"אם ניענה לתביעות העובדים", אומרת מנכ"לית הבנק, "לאורך זמן הבנק יקטין את רמת השירות, את היכולת לגייס עובדים חדשים, וגם ייקח סיכונים גבוהים. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שחלק מהבנקים בארץ ובעולם הגיעו אליו".

בתשובה לשאלה כיצד עומד הבנק מבחינת היקף הוצאות השכר ענתה ברבר-צדיק: "במחצית 2010 גדלו הוצאות השכר של הבינלאומי ב-15% בהשוואה לתקופה המקבילה. זה לא קרה בשום בנק למעט בבנק לאומי, שאת תוצאותיו העיסקיות אתה מכיר".

"העובדים טוענים שמטילים עליהם משימות שיווק ולחץ העבודה בסניפים הוא בלתי נסבל. התביעות למעורבות ניהולית של הוועד אינן מתקיימות בשום בנק אחר. אם אני רוצה להמשיך ולהוביל את הבנק קדימה - בתנאים כאלה אי אפשר", קבעה והוסיפה: "בנושא העומס בסניפים התקדמנו מאוד במשא ומתן וזאת לא הסיבה לסכסוך. הסיבה לסכסוך היא כספית בלבד".
צלם: דן לב
ברבר-צדיק, לא איימנו על שום עובד צלם: דן לב
הלקוחות נפגעים

לאיזו תוצאה במו"מ את חותרת?
"המו"מ הוא אינטנסיבי והמטרה שלנו היא לסגור הסכם ארוך טווח. בימים האחרונים אנחנו
נמצאים כל יום בהסתדרות ומדברים עם הוועדים. יש התקרבות בעמדות הצדדים, ואנחנו מתקרבים לקראת הסדר, אבל לא נוותר על העקרון של הסדר ארוך טווח שיבטיח ללקוחות את השירותים".

"ברור לי שהלקוחות שלנו נפגעים מהשביתה החלקית, אבל אנחנו עושים את כל המאמצים

להמשיך לספק את השירותים. המנהלים יושבים בסניפים והמחשבים עובדים. למי שהובטח, גם המשכתנאות ניתנות".

לדבריה, "מרבית הלקוחות העסקיים והקמעונאיים מקבלים שירות מלא, אבל למרות זאת יש ירידה מסוימת בפעילות. לא רואים נטישה של לקוחות, אלא ירידה זניחה. לאחר השביתה האחרונה יצאנו במוצרים מיוחדים ללקוחות וזה מה שנעשה כבר כעת".

אז מה מונע את סיום השביתה, עוד כמה זמן היא תימשך?
"הוועד מתבצר בעמדותיו, ואינו מוכן להסכים למנגנון גישור או בוררות שיכריעו בסכסוך, וזה מאוד מציק לי. אני מקווה שהעובדים יתעשתו ויגיעו לפתרון מוסכם לטובת הלקוחות, העובדים ועתיד הבנק".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/business_channel/economy/ -->