סגיס: "הפרטת הנמלים היא יעד ברור"
מנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס, מעודד תחרות בין נמלית ומשוכנע שיש להתחיל אותה בתחום המכולות
במסגרת כנס התשתיות והתחבורה של הארץ כנסים, בשיתוף משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, שנערך היום (ג'), הביע סיטרמן את חששו מהיכולת לספק את צרכי המשק בעתיד והוסיף "יש להסתנכרן עם המגמה העולמית של גידול וגלובליזציה, אחרת לא רק שלא נתקדם, אלא אפילו נתחיל לפגר".
במסגרת הדיון בנושא "הפרטת הנמלים - הלכה למעשה" אמר מנכ"ל חברת נמלאשדוד,שוקי סגיס, כי "הרפורמה בנמלים הציבה יעד ברור והוא הפרטת הנמלים. ניתן לקדם יעד זה ולהקדימו".
סגיס התייחס גם לנושא התחרות הבין נמלית ואמר כי "תחרות זו לא רק אפשרית, למעשה, היא כבר כאן וצפויה להתעצם עוד".
לדברי סגיס יש להוציא מיד את תחום המכולות מפיקוח לתחרות, "מקבלי ההחלטות צריכים להבין שיש לגשת מיידית להפרטה, מאחר וכיום יש הזדמנות היסטורית להפרטה- ההסתדרות, העובדים, כולם מעונינים בהפרטה".

עדיפות לתחבורה ציבורית יחצ
עדיפות לתחבורה הציבורית
בפאנל בנושא "עשור להפרטת התחבורה הציבורית- כישלון או הצלחה", אמר גדעון מזרחי, יו"ר מזכירות אגד כי, "מדינת ישראל הציבה לעצמה יעד של תחרות בתחבורה הציבורית מבלי לבדוק לעומק את המשמעות ההגיונית של תחרות כזו בישראל".
מזרחי סבור כי קיים ספק גדול ביעילותה ובתרומתה של התחרות לצרכן, "האם התחרות במבנה הנוכחי יעילה כלכלית, טובה מבחינת השירות הניתן לצרכן
ומוצדקת מבחינת היקפי הסעת ההמונים במדינה קטנה כשלנו".
להבנתו של מזרחי "התחרות חייבת להיבחן, לא רק בעלות הנסיעה, אלא גם ביכולת להתמודדות עם ביקושי שיא, לשנות דפוסי שימוש בתחבורה הציבורית ולייצר באופן משמעותי עדיפות לתחבורה הציבורית בישראל".