הרשת החברתית שתריץ אתכם
החברים הנמרצים ברשת החברתית של נייקי הספיקו להקיף את כדור הארץ כבר 24,000 פעמים במהלך השנתיים שבהן היא פועלת, במטרה להגיע למיליארד מייל של ריצה משותפת בכל רחבי העולם
חברי הרשת הנמרצים הספיקו להקיף את כדור הארץ כבר 24,000 פעמים במהלך השנתיים שבהן היא פועלת, ו-1,500 ההקפות שנותרו הם לא יותר ממכשול פעוט. השאלה היחידה שנותרה היא, מי יהיה האצן שיגיע לקילומטר המיליארד?
בשנת 2006 ביצעה יצרנית ציוד הספורט הגדולה בעולם צעד מהפכני בכל מה שנוגע לרשתות חברתיות.

בניגוד לחברות אחרות כמו קוקה קולה וג'נרל מוטורס - המשיקות אתרים שתפקידם מסירת מידע או התעדכנות במבצעים חדשים - נייקי החליטה לצאת בקמפיין שיביא את הגולשים במיוחד אליה.
החברה חתמה על הסכם עם חברת המחשבים אפל, ושתי החברות פיתחו שבב, המורכב בתוך הנעל ומאפשר לאצן שברשותו אייפוד - לראות את כל האינפורמציה בנוגע לריצותיו.
את הנתונים הוא יכול להעלות לרשת החברתית החדשה של החברה, ושם להצטרף לקבוצות ריצה ולהשוות את תוצאותיו עם משתמשים שונים.
הקונספט החדשני של שתי החברות מתאים לגידול העצום בכניסה לרשתות החברתיות. אנליסטים מבית קום סורס מוסרים, כי רק השנה גדל השימוש ברשתות החברתיות בכל רחבי העולם בכ-40%.
מחירו של החיבור לאייפון הוא 29 דולר. החברה מציעה כיום גם צמיד שמחירו 59 דולר ושעושה את אותה העבודה עבור אלה שמעדיפים לרוץ ללא מוזיקה.
השותפות המוצלחת של נייקי עם חברת האלקטוניקה, אינה השותפות הראשונה בהיסטוריה של ענקית מוצרי הספורט.
בשנת 2002 חתמה נייק על הסכם עם החברה הגרמנית פיליפס, שיצרה עבורה נגן המודד מרחק וזמן, אך העיסקה בין השתיים לא צלחה. לדברי טרוור אדוורדס, סגן הנשיא של נייקי, הדבר נבע משוני בבסיס הצרכנים של שתי החברות.
אפל, שמכרה יותר מחמישים מיליון אייפוד, שולטת ב-77% מהשוק האמריקאי לנגנים נישאים ולדברי אדוארדס, היא מתאימה יותר לצורכיהם. "אנו חולקים את אותו סוג צרכנים עם אפל", הסביר.
נייקי לא עוצרת בריצות של לקוחות פרטיים ומארגנת אירועים רבי משתתפים של החברים ברשת החברתית. באוגוסט האחרון היא השיקה מירוץ של 10 קילומטר, עם 800,000 משתתפי הרשת מכל העולם, שיצאו לדרך מ-25 ארצות שונות - משיקאגו ועד סאו פאולו.
שותפי הרשת החברתית עומדים לעבור את מחסום מיליארד המייל של הריצה, ומדגימים את הצלחת הקמפיין - שהצליח להריץ מליוני אצנים בכל רחבי העולם.
אך האם ההצלחה העצומה של הקמפיין מעלה את רווחי החברה באופן משמעותי? קשה לדעת. האתר, שמושך בעיקר אצנים
רווחי החברה עומדים השנה על כ-18.63 מיליארד דולר. מאז 2006, אז נתח החברה משוק נעלי הריצה עמד על 48%, עלו האחוזים עד ל-61% השנה. "מטרת הקמפיין מעולם לא הייתה להמיר משתמשים באינטרנט לקנות נעלי נייקי", מסר סטפן אולנדר, המנהל הגלובלי של קשרי הלקוחות בחברה.
נייקי מכרה עד כה 1.3 מיליון ערכות אייפוד וכ-500,000 שעוני יד. הרווחים הכוללים של החברה ממוצרים אלו עומדים על 56 מיליון דולר.
הצלחת החברה בתחום הרשתות החברתיות מאיצה בה לעבור לתחומים אחרים, ובימים אלה היא מפתחת כדורים ניסיוניים, שיחוברו לאפליקציית פייסבוק ושיאפשרו לשחקנים לצפות בנתונים במחשב הביתי.
יריבותיה של נייקי בשוק ציוד הספורט מצטרפות גם הן למאבק על הרשת. חברת אדידס הודיעה השנה כי היא עומדת להשיק סנסור חדש שיקרא miCoach ושיאפשר להעלות לאתר דרך הטלפון סלולארי, את קצב דפיקות הלב במהלך הריצה.
למרות הפיתוח החדש, ייקח עוד זמן וקילומטרים רבים עד שהחברה תוכל להשוות את הקילומטר'ז שהשיגו הרצים של יריבתה נייקי.