מנכ"ל יאהו משלם את מחיר הסירוב למיקרוסופט
מאז מונה ג'רי יאנג למנכ"ל יאהו ביוני 2007, איבדה מניית החברה 60% מערכה. אחרי שאמר "לא" להצעת רכישה בהיקף של 47 מיליארד דולר מביל גייטס, ונכשל הניסיון לחבור לגוגל, הודיע יאנג על התפטרותו. מניית החברה זינקה ב-4.4% בתגובה
יאנג נכנס לנעלי המנכ"ל ביוני 2007 במקום טרי סמל. מאז מינויו של יאנג לתפקיד ירדה מניית החברה בכמעט 60% ואיבדה כ-20 מיליארד דולר משווייה. מיד לאחר ההודעה על הפרישה עלתה המניה בכ-4.4%.
כהונתו של יאנג לוותה בביקורת חריפה של בעלי המניות, לאחר כישלון עיסקת הרכישה על ידי ענקית התוכנה מיקרוסופט במהלך השנה. תחילה סירב יאנג להצעת הרכש של ביל גייטס, שהסתכמה לפי הדיווחים ב-43-47 מיליארד דולר, אך לאחר מכן, כשמניית יאהו ירדה ומצבה הפך רעוע יותר, נמלך בדעתו וחיזר אחר מיקרוסופט בטענה כי "זה יהיה המעשה הנכון ביותר מבחינת מיקרוסופט".
כעבור זמן קצר הודיע סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, כי החברה אינה מעוניינת ברכישת יאהו. הביקורת של הבעלים נמשכה גם לאחר מכן, כאשר ניסה יאנג ליזום שיתוף פעולה עם חברת גוגל בתחום הפרסום המקוון. שיתוף הפעולה עלה על שרטון, כאשר גורמים רגולטוריים טרפדו את העיסקה בטענה כי מדובר ביצירת מונופול בתחום.
יאנג, בן 40, הוא אחד ממייסדי יאהו, לצד דיוויד פילו. החברה, שנוסדה ב-1994,
ידעה בשנים האחרונות משברים רבים. המשבר הכלכלי העולמי אף הוא לא מיטיב יאהו, שנאלצה להודיע על פיטוריהם של 1,500 מעובדיה, המהווים כ-10% מעובדי החברה, כבר בשבועות הקרובים.
"כאשר הדירקטוריון ביקש ממני להיות מנכ"ל ולהוביל את השינוי, עשיתי זאת כיוון שחשבתי שחשוב ליצור חזון מחודש לחברה. לאחר שהעליתי את יאהו על מסלול חדש, הגיע הזמן למסור את תפקיד המנכ"ל למנהיג חדש. אמשיך להתמקד באסטרטגיה הגלובלית ולעשות כל מה שאני יכול כדי לעזור ליאהו לממש את מלוא הפוטנציאל שלה", אמר יאנג, שימשיך לכהן כחבר בדירקטוריון החברה.
למרות הודעת הפרישה של יאנג וכישלונותיה הכלכליים של החברה, יאהו היא עדיין גורם חזק בתחום האינטרנט ונחשבת אחד האתרים הפופולריים והוותיקים בעולם.
חברת יאהו מציעה מגוון מוצרים נוסף על פורטל התוכן שלה, אך נראה ששירותיה הרבים הם גם המקור לצרותיה. בניגוד לחברות אחרות, המתמקדות בתחום מסוים, נראה שיאהו סובלת מניהול כושל ומחוסר בהירות בקשר לכיוון שלה.
גוגל, לצורך ההשוואה, שמספקת גם היא שירותים רבים, עדיין מחזיקה ביד רמה בנכס החזק והמשמעותי ביותר שלה: החיפוש והפרסום המקוון. יאהו עדיין לא שם בתחום הזה - וכך גם בשאר השירותים שהיא מציעה.