פנייה לשר התקשורת: דחה יישום חוק ה"ספאם"
ח"כ משה כחלון הפנה את הבקשה לשר התקשורת, בנימוק שיישום החוק עתה יפגע בפעילות הכלכלית והעסקית לנוכח המיתון במשק. "בתקופה שבה עסקים קטנים זקוקים לתשתית שיווק וקידום מכירות ברמה מוגברת, יישום החוק עשוי להביא למכה קשה בפעילות העסקית"
פרופיל משה כחלון, אריאל אטיאס
לפני כמה חודשים אישרה מליאת הכנסת את החוק הקובע כי יוטל קנס של עד 202 אלף שקל על מפרסמים באינטרנט, באמצעות s.m.s, פקסימיליה, ובמענה טלפוני אוטומטי - אם תשוגר הודעת פרסום אוטומטית בלא הסכמה מפורשת בכתב, או בדואר אלקטרוני של הנמען. החוק מתוכנן להיכנס לתקוף בתחילת דצמבר.
אף שמדובר בתיקון חשוב שיחסוך מהאזרחים מטרדים בלתי רצויים ופגיעה בפרטיותם, פנה ח"כ משה כחלון לשר התקשורת לבחון דחייה ביישום החוק.
"בימים האחרונים קיבלתי פניות רבות מגופים מסחריים ושיווקים המעסיקים אלפי עובדים הפועלים בתחום, קריאות מחטיבת השיווק
הישיר של איגוד לשכות המסחר, שיחד עם נציגים הסתדרותיים, מביעים את דאגתם מיישום החוק לאור החשש לפגיעה מקיפה בפעילות הכלכלית והעסקית ופגיעה בעובדים. השינוי בתנאים הבסיסיים, כשעומדת לפתחנו תקופה קשה של מיתון במשק, מחייב התייחסות חדשה לחוק", ציין כחלון בפנייתו.
"עשרות רבות של עובדים המועסקים במוקדי שיווק צפויים לאבד את מקום עבודתם ולהיכנס למעגל האבטלה כשפעילותם של המרכזים השיווקים תצומצם באופן משמעותי.
"בתקופה שבה עסקים קטנים זקוקים לתשתית שיווק וקידום מכירות ברמה מוגברת, יישום החוק עשוי להביא למכה קשה בפעילות העסקית. כשהמשק לא נמצא במיטבו, יש לעשות חושבים, לראות את התמונה בשלמותה, ולמנוע פגיעה מיותרת במשק", הוסיף כחלון