קופירייטינג - איך עושים את זה נכון?
מיהו הקופירייטר, מה כולל תהליך יצירת הקמפיין וכיצד זה יכול לסייע לקידום אתרים?

הכלי החזק ביותר שעומד לרשותו של הקופירייטר הוא המילה הכתובה. הטקסט לוכד את עינו של המתבונן, והתוכן מושך אותו פנימה לתוך המוצר, מחבר אותו לעולם של החברה וגורם לו להרגיש חלק ממציאות חדשה. המילים מייצרות סיפור כאשר הדמות הראשית היא המוצר אותו אנו משווקים.
הכול מתחיל מרעיון אחד מבריק, שיכול להניע קמפיין שלם. מסר נכון יכול לגרום לשינוי. סיסמא מוחצת, סלוגן קצר וקולע, משפט שנון ותוכן המנוסח על פי כללים דקדקניים, יוצרים יתרון שיווקי על פני המתחרים.
בתהליך יצירת הקמפיין, יש למצוא את הדרך הנכונה למתג את המוצר כלומר למצוא מה מבדיל אותו מהמתחרים וכיצד אפשר להבליט אותו בתוך ים הפרסומים והגירויים, שמוחדרים למוחו של הצרכן מדי יום.
תהליך הקופירייטינג כולל מאמץ משותף של איש המקצוע ומפתחי המוצר. כדי
עלינו לדעת מיהו קהל היעד, מה מניע את הלקוחות הפוטנציאליים, מה המסר שאנו רוצים שהמוצר יעביר ומה התחושה שנרצה ליצור. רק לאחר שנדע לענות שאלות אלה, נוכל להתחיל בתהליך מיתוג המוצר ולאחר מכן בכתיבת תוכן שיווקי, המותאם לקהל היעד ושיכול לתפוס ולמשוך אותו לתוך עולמנו.
קופירייטר טוב הוא אחד שנולד למקצוע, אדם סקרן, חושב, יוצר, כריזמטי ובעל יכולת מנהיגות, שיכול לכתוב על כל דבר בכל שעה. הוא מי שמנווט את סיעור המוחות, חושב על הקונספט ולמעשה, הוא מי שמוביל את הקמפיין הפרסומי מ-א' ועד ת'.
תפקיד הקופירייטר הוא להעביר מסר שיווקי מהיצרן אל הצרכן. לפיכך, עליו להיות בעל יכולת ביטוי גבוהה, חשיבה יצירתית, סגנון אישי והבנה של הכוח הטמון במילה.
קופירייטר הוא מומחה למכירות, יודע ליצור קשר רגשי בין המוצר ללקוח, מבין את תהליך החשיבה של הצרכן ויודע לנסח טקסטים המותאמים לקהלי לקוחות שונים.
מומלץ להשתמש בקופירייטר לפני בניית אתר או יציאה במסע פרסומי. ניסיונו בכתיבה ופנייה לקהלים, היצירתיות שבו ויכולתו למכור קרח לאסקימוסים - יובילו לתוצאות טובות יותר ויחסכו בזמן וכסף.
אתר החברה הוא השער שלה עבור לקוחות פוטנציאלים והוא זה, שמייצג אותה בשוק רווי מתחרים ואופציות נוספות. לאתר יש חשיבות מבחינה תדמיתית אך גם מבחינת המכירות ולכן, עליו לייצג את פני החברה בצורה המדויקת ביותר.
התדמית של אתר האינטרנט תלויה בשני גורמים: הפן הוויזואלי והפן המילולי. העולם האינטרנטי מספק רק מספר שניות בודדות במהלכן אפשר לתפוס את הלקוח, לפני שהוא עובר לאתר הבא.
עיצוב האתר יכול לגרום ללקוח להסתקרן לכמה שניות, אך תוכנו הוא זה שיגרום ללקוח להישאר, לטייל בין הדפים השונים ולבסוף, גם למצוא את מה שחיפש ולהפוך ללקוח נאמן.
כתיבה נכונה, המותאמת לאתרי אינטרנט, תוכל להקפיץ את מיקומו של האתר במעלה הרשימה האינסופית של מנועי החיפוש ולקדם את החברה על פני המתחרים.
תוכן נכון מניע את הלקוחות לבצע פעולות שונות באתר, ליצור קשר, לקרוא המלצות וכמובן לקנות. ריבוי כניסות לאתר וזמן שהייה ארוך יותר משמעותם - עלייה ניכרת במכירות והחדרת המותג למספר רב יותר של צרכנים.
הכותב הוא סמנכ"ל פרסומים – קופירייטינג וכתיבה שיווקית