היעד של אובמה: מיליון כלי רכב חשמליים

ממשל אובמה קבע יעד שאפתני של מיליון מכוניות שיטענו מרשת החשמל הביתית שינועו על כבישי ארה"ב עד לשנת 2015. כדי לספק את שאיפות הממשל, בחברת ג'נרל מוטורס מתכוונים לעבוד קשה מאוד

סוכנויות הידיעות | 24/6/2009 18:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לנשיא ברק אובמה יש יעדים שאפתניים, הכוללים מיליון מכוניות היברידיות נטענות מרשת החשמל הביתית על כבישי ארצות הברית עד שנת 2015. ג'נרל מוטורס צפויה לעבוד קשה מאוד כדי לספק את החלק שלה בשאיפות אלו.

בריטה גרוס היא מנהלת מסחור מערכות האנרגיה והתשתית של ג'נרל מוטורס. התחום עליו היא אחראית הוא אחד מגורמי המפתח לעיצובה מחדש של החברה פושטת הרגל, כדי  שתהפוך לתלויה פחות בייצור רכבים המונעים בדלק.

"אנחנו בהחלט מסוגלים לעמוד במשימה, ולעשות את חלקנו", היא מצהירה. יצרניות רכב גדולות, ביניהן ג'נרל מוטורס, מתכננות מגוון של רכבים המונעים בחשמל, כדי לעמוד בתקנים המחמירים יותר של חיסכון בדלק, וכדי לעמוד בביקוש הגובר לרכבים חסכוניים בצריכה דלק.

GM תשיק מכונית שברולט וולט היברידית עד סוף 2010, ומתכננת להביא 14 דגמים היברידיים לייצור עד 2012. לדברי גרוס, הענף יתקשה לעמוד ביעד עליו הצהיר הבית הלבן, העומד על מיליון רכבים היברידיים תוך 6 שנים, אך היא הוסיפה כי GM מוכנה לעשות את חלקה, במידה והחברה תצליח להתמודד עם המכשולים שבדרך.

"היכולת של ג'נרל מוטורס או כל יצרנית רכב גדולה אחרת להרכיב ולהפיץ רכבים חשמליים, תלויה ביכולת של הספקים. ביניהם גם יצרניות הסוללות. אנחנו זקוקים ליכולת ייצור גבוהה יותר".

גרוס אומרת כי יש צורך ב-5 יצרניות נוספות של
סוללות כדי לייצר מספיק סוללות שיניעו את מיליון הרכבים ההיברידיים העתידיים.

מכונית הדגל של ג'נרל מוטורס בנושא היא השברולט וולט, שאת תחזית המכירות שלה גרוס אינה מוכנה לחשוף. גורמים בענף הזהירו כי המחיר והזמינות שלה תגביל את נתוני המכירות. הוולט צפויה להימכר תמורת 40 אלף דולר, ואחרי ההטבות הממשלתיות, מחירה צפויה להגיע לכ-32 אלף דולר.

בעוד שפורד קיבלה ביום שלישי הבטחה ל-5.9 מיליארד דולר ממחלקת האנרגיה של ארצות הברית לפיתוח רכבים חשמליים, GM לא תוכל לקבל הלוואות מסובסדות עד ליציאתה מסעיף פשיטת הרגל.

לדברי גרוס, ג'נרל מוטורס מקווה לקבל תמיכה מתוכנית התמריצים הממשלתית. "יש אפשרויות לתמריצים גדולים יותר מאלו של מחלקת האנרגיה. יש תמיכה פוליטית רחבה בתוכניות הטכנולוגיה המתקדמת שלנו".

GM ויצרניות הרכב האחרות יזדקקו גם לתמיכה של גורמים הנמצאים מעבר לשליטתן, אם הן רוצות להגיע ליעד של מיליון מכוניות היברידיות עד 2015.

"מחיר הדלק הוא אחד הגורמים", אומרת גרוס, בהתייחסה לכך שמחירי דלק נמוכים מונעים מהצרכנים מלקנות מכוניות חשמליות. "המצב הכלכלי הוא גורם נוסף".

לפני שנתיים, הצרכנים היו צפויים לאמץ בחום מכוניות חשמליות, שהן יקרות יותר ממכוניות הצורכות דלק. אך המשבר הכלכלי שינה זאת. "נכנסו לעידן חדש, עם בעיות חדשות", לדברי גרוס.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים