מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בדרך החוצה?
שר התחבורה ישראל כץ יערוך היום שימוע ליאיר דורי, שבעקבותיו עשוי דורי לסיים את תפקידו לאחר כשנה וחצי בתפקיד
- פרשנות: הבולשביזם של כץ
המידע שפורט במכתב, וייתכן שאליו הצטרף מידע נוסף, עמד בבסיס הדיון של מועצת הרשות הלאומית בדרכים, לפני כחודש, שבו הוחלט להמליץ על הדחתו של דורי. מנגד, גורמים אחרים ברשות טוענים כי לדורי "נתפר תיק" מתוך כוונה למנות במקומו מקורב כלשהו ששמו לא הוזכר.
על פי חלק מהערכות ברשות, המועמד הראשי להחליף את דורי בתפקיד הוא חזי משיטה, אשר התפרסם לאחרונה כמנהל מטה המאבק לשחרור גלעד שליט. משיטה שימש בעבר כמנכ"ל עמותת אור ירוק שעוסקת בבטיחות בדרכים.
במהלך שני העשורים האחרונים הוחלפו ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים לא מעט מנהלים, בגלגוליה השונים (החל ב"מינהל הבטיחות בדרכים") ובאף אחד מן המקרים לא ניתנה למנהל שנבחר ההזדמנות להשלים קדנציה מלאה.
הרשות בגלגולה הנוכחי הוקמה על ידי השר שאול מופז בהתאם להמלצות ועדת שיינין, שאמורה היתה להכין תוכנית לאומית
רב שנתית לבטיחות בדרכים. מלאכת ההקמה, באמצע 2006, הוטלה בשעתו על ליאור כרמל, איש מפלגת קדימה ומקורבו של מופז.
על אף ניסיונותיו, מופז לא הצליח למנות את כרמל לתפקיד מנכ"ל הרשות, ומועצת הרשות בחרה לתפקיד ביאיר דורי, תא"ל במילואים מכוחות הנ"מ בחיל האוויר. למרות התקופה הארוכה שבה כיהן מופז כשר תחבורה, לא נעשה כל ניסיון מצד הרשות לשנות את החוק, שמתוקפו קמה הרשות, באופן שיעניק לה סמכויות מעשיות להובלת מאבק ממשי בתאונות הדרכים.
אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לידיה הקצרות של הרשות כגוף מקצועי ניתנה בתחילת 2009 עם הגשת המסקנות של חקר תאונת אוטובוס התיירים מרוסיה בדצמבר, ליד אילת. למרות שמדובר בתאונת הדרכים הקשה ביותר בתולדות מדינת ישראל, לא בוצעה חקירה מעמיקה של התאונה ולא הוס ?קו מסקנות שנוגעות למעשי או למחדלי משרדי הממשלה השונים.